تمام کاروان‌های گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند

کد خبر: ۴۷۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲ 15 August 2017
تابناک / معاون حج و زیارت استان گیلان با اشاره به پایان اعزام حجاج گیلانی در تاریخ ۱۸ تا ۲۰ مرداد ماه گفت: ۶ کاروان از حجاج گیلانی به حج امسال اعزام شدند.

رضا کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به اعزام تمامی کاروان‌های گیلانی به حج امسال اظهار داشت: 6 کاروان از زائران گیلانی خانه خدا در قالب 3 پرواز در تاریخ 18، 19و 20 مردادماه به حج تمتع امسال اعزام شدند.

معاون سازمان حج و زیارت استان گیلان با اشاره به اولین پرواز زائران گیلانی به عربستان گفت: این پرواز شامل دو کاروان از شهرهای رشت و آستارا بود که در مجموع 275 زائر در آن حضور داشتند.

کریمی اعلام داشت: در حج امسال 824 زائر از استان گیلان شرکت کرده‌اند که 794 نفر آن شامل حاجیان حج تمتع و 30 نفر عوامل اجرایی حج امسال هستند.

وی با اشاره به حضور بیشتر بانوان گیلانی نسبت به سال‌های گذشته در حج امسال خاطرنشان کرد: امسال 367 نفر مرد و 427 نفر خانم از استان گیلان به حج اعزام شدند که بانوان سهم 54 درصدی را به خود اختصاص دادند.

معاون حج و زیارت استان گیلان با اشاره به میانگین سنی زائران گیلانی اعزام شده به عربستان عنوان داشت: 55 درصد از زائرانی گیلانی بالای 60 سال و 45 درصد زیر 60 سال هستند که جوان‌ترین آن‌ها 26 و کهنسال‌ترین آن‌ها 88 ساله است.

کریمی ضمن تکذیب عدم همکاری با کاروان‌های ایرانی از سوی کشور عربستان اعلام کرد: معطلی زائران در فرودگاه‌های مدینه و جده به‌دلیل قوانین امنیتی کشور عربستان و طی مراحل آن بوده است.

معاون حج و زیارت استان گیلان با اشاره به تاریخ بازگشت حجاج گیلانی بیت الله الحرام اظهار داشت: این حجاج 30 الی 32 روز بعد از اعزام یعنی در دهه سوم شهریورماه به استان گیلان باز می‌گردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار