مسابقه نقاشي مدارس ابتدايي در آستارا

جمعی از کودکان مدارس ابتدایی آستارا با گرد هم آمدن در محل کتابخانه پیامبر اعظم (ص) آستارا شور و حال دوران انقلاب را به تصویر کشیدند.کاغذ ، مداد رنگی و یک دنیا صداقت و پاکی دست به دست هم داده بودند تا کودکان از ایستادگی های پدران و مادران خود در برابر ظلم و سیاهی ، آثاری را خلق کنند که گویای رنج دوران آن زمان باشد.
کد خبر: ۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷ 15 February 2015
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار تابناك ؛ جمعی از کودکان مدارس ابتدایی آستارا با گرد هم آمدن در محل کتابخانه پیامبر اعظم (ص) آستارا شور و حال دوران انقلاب را به تصویر کشیدند.

کاغذ ، مداد رنگی و یک دنیا صداقت و پاکی دست به دست هم داده بودند تا کودکان از ایستادگی های پدران و مادران خود در برابر ظلم و سیاهی ، آثاری را خلق کنند که گویای رنج دوران آن زمان باشد.

در این میان بزرگترها نیز همراه کوچولوهای خود آمده بودند تا پاسخگوی کنجکاوی ها و سوالات ریز و درشت آنها از آن دوران شکوه و عزت باشند.

وجه اشتراکی که در میان نقاشی های کودکان آستارایی به چشم می خورد پرچم سه رنگ ایران اسلامی بود که بیش از همه اجزا و پدیده ها در آثارشان خودنمایی می کرد.

رییس اداه کتابخانه های عمومی آستارا در حاشیه برگزاری این مسابقه هنری به خبرنگار ایرنا گفت : با راه اندازی بخش کودک در کتابخانه های پیامبر اعظم(ص) و شهید داوود نشاطی آستارا بخش عمده ای از نیازهای کودکان با مراجعه آن ها به کتابخانه در بخش هنری برطرف شده است.

قاسم خسروی افزود : همکاران فعال در کتابخانه های شهرستان علاوه بر انجام وظیفه ذاتی و اصلی خودشان با برپایی کلاس ها و نیز برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در بین سنین کودک و نوجوان در استعداد یابی این طیف از جامعه قدم های مثبت و مثمر ثمری را برداشته اند.

وی اضافه کرد : ایجاد بخش کودک در تمام کتابخانه های شهرستان یکی از ضرورت های غیرقابل انکار کتابخانه ای است چرا که بخش عمده اعضا و مراجعه کنندگان کودکان هستند که منابع و کتاب های تخصصی آن ها باید تامین شود.

خسروی در ادامه بیان کرد : امروز از بین نقاشی های ارائه شده توسط 50 کودک مدارس ابتدایی آستارا آثار حسین عسگری ، امیرحسین خان مختاری و علی واحدی به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

به گزارش ایرنا؛ چهار کتابخانه شهرستان آستارا یکهزار و 500 مترمربع مساحت و دو هزار نفر عضو فعال دارد.

در این کتابخانه ها 43 هزار جلد با 36 هزار و 290 عنوان کتاب موجود است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار