آغاز دوره های آموزشی مجتمع دیجیتال فرهنگی آستارا

کد خبر: ۶۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 29 July 2015
آستارا - ایرنا - مدیر مجتمع دیجیتال فرهنگی آستارا از آغاز دوره های آموزشی فصل تابستان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان خبر داد.
[آغاز دوره های آموزشی مجتمع دیجیتال فرهنگی آستارا]

کیوان فیاضی فرد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کلاس های آموزشی مهارت های رایانه و رباتیک با شرکت علاقمندان به این رشته ها در مجتمع دیجیتال فرهنگی آستارا در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی رباتیک پس از پایان دوره مربوط به مهارت های رایانه آغاز می شود، افزود: هم اینک 20 نفر در رده های سنی مختلف در دوره مهارت های رایانه حضور دارند که روز به روز بر تعداد شرکت کنندگان در این دوره افزوده می شود.

وی با بیان اینکه کلاس های رباتیک برای نخستین بار به شکل گسترده توسط مجتمع دیجیتال فرهنگی شهرستان آستارا برگزار می شود، اضافه کرد: این دوره آموزشی در فصول پاییز و زمستان نیز با شرکت پرشور دانش آموزان ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: مجتمع دیجیتال آستارا نمایندگی رسمی یک شرکت زیر نظر دانشگاه صنعتی شریف را دارد و این شرکت هم زمان با بازگشایی مدارس مسابقات دوره ای بین ربات های ساخت دست دانش آموزان آستارایی را برگزار می کند.

وی با بیان اینکه مجتمع دیجیتال با برگزاری دوره های مهارت آموزی زمینه های اشتغالزایی را نیز برای جوانان فراهم می کند ، اظهار کرد: نباید در این میان از سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شبکه ملی فرهنگ در ایجاد موقعیت های شغلی و نیز فضای سالم برای تفریح نوجوانان و جوانان نادیده گرفت.

فیاضی فرد با تقدیر از مدیر شبکه ملی فرهنگ و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا ، گفت: مسوولان شهرستان به خصوص روسای ادارات و مدیران مدارس باید به بالندگی هرچه بیشتر و بهتر این مرکز کمک کنند تا بتوانیم شاهد بالفعل شدن استعدادهای بالقوه فرزندان خود در محیط های فرهنگی باشیم.

مجتمع دیجیتال فرهنگی در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا راه اندازی شده و در مجموع با 30 دستگاه رایانه در بخش گیم نت ، کافی نت ، آموزش و برنامه نویسی به ارائه خدمات در حد استاندارد می پردازد.

ساخت نرم افزارهای رایانه ای برای ادارات ، بازی سازی ، خدمات برنامه نویسی و طراحی وب از جمله خدمات ارائه شده این مرکز در بندر آستارا محسوب می شود.

شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار