فرماندار رضوانشهر: جذب نقدینگی مردم برای شکوفایی اقتصادی ضروری است

کد خبر: ۹۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 14 September 2015
رشت - ایرنا - فرماندار رضوانشهر در جلسه شورای بانک های این شهرستان گفت: شناسایی سرمایه گذاران واقعی با ایجاد بانک اطلاعاتی و جذب نقدینگی مردم برای بخش تولیدی به شکوفایی اقتصادی منطقه کمک موثری می کند.
[فرماندار رضوانشهر: جذب نقدینگی مردم برای شکوفایی اقتصادی ضروری است]

به گزارش ایرنا، حمیدرضا امام پناهی عصر یکشنبه در این جلسه افزود: بانک ها بدلیل ارتباط با سرمایه های مردم می توانند برای کمک به رونق اقتصادی و تولید کشور با راه اندازی واحد های کسب و کار و سرمایه گذاری، دولت را در اجرای سیاست های مربوطه حمایت کنند.
وی با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای شهرستان رضوانشهر در بخش های مختلف، تصریح کرد: برای استفاده از این ظرفیت ها همکاری بانک ها با تولیدکنندگان و بنگاه های اقتصادی بسیار ضروری است.
فرماندار رضوانشهر همچنین بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی از سرمایه گذاران این شهرستان تاکید کرد و گفت: باید سرمایه گذاران واقعی شناسایی و آنان را در انجام فعالیت های اقتصادی و تولیدی حمایت کرد.
وی، ساماندهی سرمایه های سرگردان مردم درحوزه فعالیت های اقتصادی و تولیدی را از دیگر نیازهای این شهرستان دانست و افزود: برای تحقق این مهم نیاز جدی به همکاری همه بانک های دولتی و خصوصی می باشد و باید این فرهنگ در مردم نیز نهادینه شود که پول های خود را بیشتر در زمینه تولیدی هزینه کنند.
امام پناهی با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید در راستای حمایت از کار آفرینان و اشتغال افزود: رونق اقتصادی و اشتغال برای جوانان در کشور از مهمترین برنامه های دولت در سالجاری است.
وی نقش بانک ها را در توسعه فعالیت های اقتصادی و تولیدی مهم دانست و بر ایفای این نقش تاکید کرد.
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان نیز در این نشست گفت: طی سال گذشته 95 درصد از اعتبارات مصوب بانک های این استان در بخش سرمایه گذاری و تولید با هدف اشتغال جذب شده است.
حبیب اله رضا دوست افزود: اشتغال و کار آفرینی و توانمند سازی مدد جویان از محوری ترین امور در کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد.
وی بیان کرد: استعداد یابی خانواده های تحت پوشش ابتدایی ترین اقدام در کمیته امداد محسوب می شود که با بکارگیری مشاوران تخصصی به این مهم دست خواهیم یافت و پایداری طرح های مربوطه نیز ناشی از همین امر است.
رضا دوست افزود: سالانه مبلغ 14 میلیارد ریال در زمینه آموزش در کمیته امداد استان گیلان برای همین امر هزینه می شود.
وی افزود: حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی خانوار های تحت پوشش نیز از اهداف کمیته امداد امام خمینی استان گیلان است که به ازای هر فرد مبلغ دو تا سه میلیون ریال در سال هزینه می شود.
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان گفت: هر شرکتی که مددجویان ما را بکارگیری و برای خانوار های تحت پوشش ایجاد شغل کند تا مدت دوسال هزینه بیمه فرد مدد جو از سوی کمیته امداد استان گیلان پرداخت می شود.
در این جلسه پس از گزارش رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر جهاد کشاورزی، رییس بنیاد مسکن و سرپرست کمیته امداد و امام خمینی (ره) رضوانشهر، برخی روسای بانک ها نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند که مهمترین مشکل مطرح شده دراین جلسه کمبود منابع مالی و مطالبات معوق اعلام شد که فرماندار رضوانشهر دستورات لازم جهت اخذ معوقات و نحوه تأمین منابع را صادر کرد.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار