رییس‌کل دادگستری:
رییس‌کل دادگستری یزد گفت: بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار می‌تواند در نظارت، پایش و برخورد سریع و به موقع دستگاه‌های انتظامی و امنیتی برای شناسایی، دستگیری و تامین نظم و امنیت جامعه موثر باشد و برای ایجاد آن پیگیری شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ 12 December 2021

به گزارش ایرنا، غلامعلی دهشیری روز شنبه در نشست شورای کنترل مجرمان استان افزود: در این بانک اطلاعاتی باید پرونده کامل شخصیت مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار بارگزاری و دسترسی از آن در اختیار قضات قرار گیرد تا در صدور احکام به سابقه متهمان توجه جدی شود.

وی با اشاره به حوادث اخیر در استان یزد تصریح کرد: باید در خصوص متهمان جرایم نوظهور با توجه به ابعاد مختلف پرونده تحقیقات جامع و کامل صورت گیرد و باید علاوه بر فضای حقیقی، فضای مجازی نیز با هدف پیشگیری از جرم، مورد رصد قرار گیرد.

این مسئول قضایی اظهار کرد: باز بودن امکان جستجو در بستر فضای مجازی همان قدر که می‌تواند مفید باشد، اما ولنگاری این حوزه برای برخی از گروه‌های سنی پایین و افراد مریض و معلوم الحال مخرب است که به دنبال آن آسیب‌های بسیاری دامن جامعه را خواهد گرفت.

دهشیری ادامه داد: پیشرفت‌های علم به ویژه گسترش دسترسی به فضای مجازی در کنار تمام تسهیلات و امکاناتی که برای بشر به وجود آورده مخاطراتی را به همراه دارد که باید با ارتقای سواد رسانه و نظارت بر خانواده بر این مخاطرات فائق آمد.

وی، قدرت نمایی و سلب آرامش و تهدید شهروندان را شاخصه اراذل و اوباش ذکر کرد و بیان کرد: ایجاد امنیت و آرامش برای عموم جامعه رسالتی بر عهده حاکمیت است و اجازه نخواهد داد تا افرادی از طریق فضای مجازی و حتی حضوری بر این نظم و امنیت خلل ایجاد کنند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار