رییس شبکه بهداشت و درمان تفت گفت: در فصل پاییز سال گذشته ۳۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت شدند که این رقم پاییز امسال به ۵ نفر رسید که کاهش بیش از ۸۰ درصدی را نشان می دهد.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲ 26 December 2021

به گزارش ایرنا، دکتر سید محمود واعظ پور در نشست ستاد کرونای شهرستان افزود: در آبان و آذر ماه سال گذشته ۴۲۲ مورد ابتلا به کرونا و ۹۹ نفر بستری در شهرستان داشتیم ولی امسال در این مدت به ۲۲۰ مورد ابتلا و ۳۴ نفر بستری رسید که کاهش حدود ۵۰ درصدی ابتلا و ۷۰ درصدی بستری را شاهد بودیم.

وی همچنین به کاهش آمار مبتلایان و بستری های شهرستان در سه ماه اخیر اشاره کرد و ادامه داد: موارد ابتلا در سه ماه اخیر به ترتیب ۲۳۷، ۱۶۵ و ۸۶ نفر بوده است و موارد بستری به ترتیب ۲۷، ۲۴ و ۱۴ نفر بوده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان تفت اضافه کرد: بیش از ۹۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند، ۷۷ درصد نوبت دوم و ۴۰ درصد نوبت سوم را دریافت کرده اند.

وی درباره واکسیناسیون اتباع بیگانه در شهرستان تفت هم گفت: ۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال اتباع بیگانه نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند و برای نوبت دوم هم ۷۰ درصد همین جمعیت تزریق کرده اند.

واعظ پور تصریح کرد: واکسیناسیون در میزان بستری ها و فوتی ها بسیار موثر بوده است ولی همه مجامع بهداشتی تأکید کرده اند که واکسیناسیون مهم است ولی اصل نیست، اصل رعایت کردن شیوه نامه های بهداشتی است.

وی بر ضرورت تشویق و اقناع سازی مردم برای تزریق واکسن نوبت سوم تأکید کرد و گفت: مردم در کنار تزریق نوبت سوم واکسن باید شیوه نامه های بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان تفت افزود: خوشبختانه در مدارس شهرستان مشکل حادی در زمینه شیوع ویروس کرونا نداشتیم و از اول مهر تاکنون ۲۷ معلم و ۷۵ دانش آموز به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند.

رییس مرکز بهداشت تفت هم در این نشست گفت: از امروز افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از نوبت دوم تزریق واکسن شان گذشته می توانند جهت تزریق نوبت سوم واکسن مراجعه کنند و نوع واکسن در این زمینه فرقی نمی کند.

دکتر محمدرضا میرشمسی افزود: ورود سویه جدید اُمیکرون ویروس کرونا به کشور و کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی نگران کننده است و باید از ورود اتباع و مسافران خارجی حساسیت داشت.

فرماندار تفت هم در این نشست بر ‌ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا تأکید کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌ بسیار خوب ونفوذ کلام ائمه جمعه و جماعات و همچنین فضای رسانه‌ای شهرستان مردم به تزریق دوز سوم واکسن کرونا تشویق شوند تا در اسرع وقت ایمنی جمعی ناشی از تزریق دوز سوم واکسن در شهرستان به عدد مطلوبی برسد.

علیرضا نوکار از مردم تفت به دلیل سخت‌گیری‌ در اجرای مصوبات ستاد کرونا شهرستان عذرخواهی کرد و افزود: تمام سخت‌گیری‌ها و ایجاد محدودیت‌ها در شهرستان در راستای حفظ و تأمین سلامت مردم این شهرستان بوده است و به خاطر مشکلاتی که در این راه بوجود آمده از عموم مردم شریف شهرستان پوزش می طلبم.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: تفت ، آمار ، واکسیناسیون ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار