بزرگترین نهالستان زیتون متراکم ایران همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و به نام این شهید گرانقدر با غرس نهال با حضور خانواده معزز شهدا در یزد افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ 02 January 2022

«عباس جم‌ زر» مدیر فناوری‌های نوین مالی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در حاشیه‌ی این مراسم در این رابطه به خبرنگاران گفت: این نهالستان در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار در مسیر جاده یزد - تفت مورد بهره برداری قرار گرفته و هر فردی می‌تواند به یاد شهدای انقلاب و مدافعان حرم در این نهالستان، نهال زیتون غرس کنند.

وی با بیان این که هر نهال دارای شناسنامه بین‌المللی در بستر فناوری بلاکچین خواهد بود، از اجرای روش سرمایه‌گذاری جمعی در این نهالستان خبر داد و تصریح کرد: این نهالستان الگویی برای استفاده از فناوری‌های نوین مالی است به نحوی که افراد برای سرمایه‌گذاری در کاشت یک اصله نهال و هزینه نگهداری آن تا ثمردهی درخت، ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند ولی در عوض به مدت ۲۰ سال از ثمره آن استفاده خواهند کرد.

جم زر خاطرنشان کرد: مردم می توانند با تضمین بیمه در این زمینه مشارکت و سرمایه گذاری کنند و با همین تضمین سالانه از منافع هر درخت زیتون که حدودا ۲۰ کیلوگرم ثمر می‌دهد، بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به این که درختان کاشته شده قابلیت انتقال و واگذاری دارند، اظهار کرد: در روش کاشت متراکم زیتون روغنی، در هر هکتار یکهزار و ۲۵۰ اصله نهال کاشته می‌شود که در مرحله نخست برای کاشت یک میلیون اصله نهال زیتون در ۷۰۰ هکتار زمین برنامه‌ریزی شده و سرمایه‌گذاری برای ۵۰۰ هکتار از سوی یک مؤسسه فناوری هوشمند تأمین و ۲۰۰ هکتار هم قابل سرمایه‌گذاری از سوی علاقه‌مندان است.

این مسئول یاداور شد: به ازای هر هفت اصله نهال زیتون، یک واحد رمز دارایی زر هوشمند با پشتوانه بیمه زندگی رمز پایه به متقاضیان ارایه می‌شود که قابلیت انتقال و تبادل در شبکه‌های بلاکچین ملی و بین المللی را داراست.

جم زر در پایان نیز یاداور شد: این روش می‌تواند به عنوان الگویی موفق برای مشارکت و تأمین سرمایه جمعی در توسعه طرح‌های ملی و زیرساخت‌های یزد با بهره گیری از فناوری های نوین مالی در کشور باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار