معاون استاندار یزد:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، آموزش غیرحضوری مدارس و مراکز آموزشی به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵ 03 February 2022

به گزارش ایرنا، علی اکبر عزیزی عصر چهارشنبه در نشست ستاد کرونا شهرستان تفت افزود: آیین های ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی نیز در استان با یک سوم جمعیت و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

وی نظارت ویژه بر بازار و اصناف را خواستار شد و ادامه داد: مراسم و برنامه های تجمعی به ویژه تالارهای استان نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است و کلیه رستوران ها و فست فودها به صورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: با توجه به اینکه همه متخصصان واکسیناسیون را بهترین راهکار برای عبور از موج جدید کرونا عنوان می کنند باید با همت همگانی هرچه سریع تر آمار تزریق واکسن مرحله سوم واکسن افزایش یابد.

وی تصریح کرد: شهرداری ها با نصب بنر و علائم هشدار برای آگاهی شهروندان برنامه ریزی و دهیاری ها و بخشداری ها نیز به صورت منزل به منزل انجام واکسیناسیون را پیگیری کنند.

عزیزی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی معلمان و کارگران تأکید کرد و گفت: کارکنان ادارات حتماً باید نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کنند و در غیر این صورت ۴۸ ساعت مرخصی برای تزریق و در صورت عدم تزریق، غیبت برای آنان لحاظ می شود.

وی افزود: جلسات اداری در حد ضروری و بسیار کوتاه برگزار شود و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ها آمادگی برای افزایش احتمالی آمار مبتلایان و بستری ها داشته باشند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد نیز در این نشست گفت: هرچند وضعیت کنونی شهرستان تفت نارنجی است ولی پیش بینی می شود در روزهای آینده قرمز شود.

محسن میرزایی ادامه داد: پوشش واکسیناسیون در شهرستان تفت خوب است ولی با توجه به اینکه جمعیت این شهرستانی عمدتا سالمندان هستند که نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند نیاز است تلاش شود تا پوشش مرحله سوم واکسیناسیون تکمیل شود.

وی حضور جمعیت در تفرجگاه پیست سخوید شهرستان را خطرناک عنوان کرد و گفت: با توجه به تردد بالا ضروری است نسبت به جلوگیری از انتقال ویروس کرونا اقدامات لازم صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری تفت نیز گفت: بر اساس تأکید ستاد کرونا استان، تمام ادارات دولتی شهرستان مکلف به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و انجام واکسیناسیون نوبت سوم شدند.

محمد دهشیری افزود: اصناف، کارگران، فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان رصد شدند و آمار افرادی که نسبت به تزریق نوبت سوم اقدام نکردند مشخص شد و تزریق واکسن این افراد در حال پیگیری است.

همچنین رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت نیز گفت: آمار واکسیناسیون دو نوبت اول شهرستان تفت برای بالای ۱۲ سال، ۸۸ درصد و پوشش نوبت سوم ۶۶ درصد است.

سیدمحمود واعظ پور وضعیت زدن ماسک بین شهروندان تفتی را ۶۰ درصد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را ۷۱ درصد عنوان کرد و با بیان اینکه آمار مبتلایان و بستری ها به سرعت در حال افزایش است، گفت: در ۱۲ روز ابتدایی بهمن ماه ۱۴۸ نفر در شهرستان تفت به کرونا مبتلا شدند که نسبت به دی ماه دو برابر شده است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار