سخنگوی شورای شهر:
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه ۲۰ هزار معبر در مرکز این استان بدون نام است ، گفت: تاکنون ۴۰۰ معبر که شهروندان در آدرس دهی و دریافت نشان پستی مشکل داشته اند شناسایی و نامگذاری شده است.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵ 06 February 2022

به گزارش روز یکشنبه شورای شهر یزد،حجت الاسلام سید محمد ناصر حیدری با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی کمیته نامگذاری افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به نامگذاری کوچه‌ها و معابر به نام شهدای جنگ تحمیلی ، مدافع حرم و سلامت، اولویت نامگذاری و تغییر نام معابر با نام شهدای کوچه‌ها و محله های هر منطقه ست.

رییس کمیته نامگذاری شورای شهر یزد اظهارکرد: ان شاء الله با کار جهادی که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری یزد و سازمان سیما و منظر در جریان بی نام بودن برخی از معابر شهر یزد هستند معابر بدون نام هرچه سریعتر نامگذاری شود.

وی در ادامه به بودجه پیشنهادی شهرداری یزد ، سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: در بررسی بودجه ابتدا مبحث درآمدها مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی درآمدها به هزینه‌ها که شامل ۲ بخش عمرانی و جاری است، بررسی نهایی از سوی کمیسیون‌ها در صحن علنی ارایه می‌شود.

حیدری اضافه کرد: ۷۰ درصد اعتبار پیش بینی شده در بودجه پیشنهادی به بودجه عمرانی و ۳۰ درصد هم به جاری اختصاص دارد و بر اساس سیاست‌ها و راهبردهایی که پیش از این از سوی شورای شهر به شهرداری ارایه شد، تنظیم شده است.

پیش از این بودجه پیشنهادی شهرداری یزد برای سال ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۲۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شد.

استان یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۶۵۰ هزار نفر در شهر یزد زندگی می کنند و از مجموع جمعیت استان ۸۷ درصد در ۲۴ شهر زندگی می کنند و شورای شهر یزد هم ۱۱ عضو دارد.

همچنین هفته گذشته ، مجید تجملیان عضو شورای شهر یزد گفته بود در سال‌های اخیر تغییر کاربری اراضی مزروعی به خصوص باغ ها برای ساخت و ساز از سوی برخی افراد سودجو، نارضایتی شهروندان را باعث شد که رسیدگی به این مساله و نظارت بیشتر برای حفاظت از باغ ها از جمله مطالبه مردمی است.

وی بدو اشاره به اعداد و ارقام و بازه زمانی افزود: با توجه به اقلیم خشک یزد و هزینه بر بودن پرورش درختان، هدف از افزایش جرایم ناشی از قطع درختان، جلوگیری از بروز تخلف است و امروزه مساحت شهر یزد ۱۴ برابر افزایش یافت در حالی که مساحت باغ‌های سطح شهر به یک چهاردهم کاهش یافته است.

همچنین در پایگاه خبری و اطلاع رسانی استانداری یزد نوشته شد که شهرستان یزد 2 هزار و 397 کیلومتر مربع وسعت دارد به دلیل وجود جاذبه‌های شغلی، رفاهی و تمرکز اداری، با جمعیتی بیش از 500 هزار نفر، پرجمعیت ترین شهرستان استان به شمار می رود.

این شهرستان شامل 2 بخش مرکزی و زارچ با شهرهای یزد، شاهدیه، حمیدیا و دهستان های فجر، فهرج، اله آباد و محمد آباد است و یزد از شهرهای قدیمی ایران و از بهترین نمونه شهرهای بیابانی به شمار می رود و در این شهر همه چیز حکایت از حرکت و زنده بودن محیط اجتماعی دارد ،نام یزد معمولاً یادآور آثار هنری و اصیل است ظرافت های به کار رفته در ساخت آثار هنری و معماری این منطقه در نوع خود بی نظیر بوده و از همین جهت دارای ارزش هنری فراوانی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار