نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشت بخشی از درآمدهای مردم استان که به خزانه کشور واریز و از لحاظ مالی اهمیت فراوانی برای منطقه دارد،باید به جد از سوی نمایندگان و مسئولان امر پیگیری شود.
کد خبر: ۱۰۲۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰ 13 February 2022

به گزارش ایرنا، محمدصالح جوکار روز یکشنبه در نشستی با مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد افزود: پیگیری برگشت مناسب درآمدهای واریز شده به خزانه موضوع بسیار مهم و جزو مطالبه اساسی مردم است که باید بیش از گذشته در این مورد اقدام و تلاش جدی صورت گیرد .

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور در استان ها و در سطح ملی تاثیر بسیار مهمی در تصمیم گیری مسائل کلان جامعه دارد، بر آمادگی کامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای همراهی با دولت در بحث تدوین بودجه اشاره کرد و یادآور شد: مصوبه کمیسیون تلفیق بارگذاری شد و نمایندگان پیشنهادهای خود را ارایه کردند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان اینکه مسایل مهم استان از جمله آب، بحث فرونشست زمین و تداوم پدیده خشکسالی و توسعه استان در حوزه‌ های مختلف باید در بودجه مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: یکی از مباحث مهمی که باید در بودجه به آن توجه شود ضرورت بازگشت بخشی از درآمدهای استان است.

جوکار بر لزوم مصرف این درآمدها در راستای توسعه استان تاکید کرد و گفت : این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هر یک از مدیران باید پیشنهادهای خود را در ارتباط با بهبود وضعیت ارایه کنند و به جد پیگیر ماموریت‌ ها باشند.

این نماینده استان یزد خواستار افزایش اختیار استان ها در بودجه شد و ادامه داد: این موضوع زمینه رفع مشکل را بیش از پیش فراهم می‌کند و همچنین به دلیل مشکل زیرساخت های استان به خصوص در بحث ورزش و جوانان باید برای حل مشکل و مطالبه جامعه هدف اقدام شود.

در این نشست از سوی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌‍ریزی یزد و برخی کارشناسان گزارشی در خصوص اقدام‌ها و برنامه‌ها ارایه و مقرر شد از سوی نماینده مردم یزد در مجلس پیگیری شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت و ۱۱ شهرستان ، چهار نماینده در مجلس یازدهم دارد که در صورت تصویب نمایندگان مجلس در این دوره و تایید شورای نگهبان ۲ نفر به این تعداد افزوده می شود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: نماینده ، خزانه ، مجلس ، بودجه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار