عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن وفلزات گفت: پروژه فولادسازی سرمد ابرکوه با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن و سرمایه گذاری افزون بر ۱۳۰ میلیون یورو با ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
کد خبر: ۱۰۴۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 09 June 2022

اردشیر سعدمحمدی روز پنجشنبه در جریان بازدید روند اجرای فولاد سرمد ابرکوه گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: از آغاز اجرای پروژه فولادسازی سرمد هشت ماه می گذرد و پیش بینی می شود تا پایان امسال پیشرفت آن به ۶۰ درصد برسد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، این طرح ظرف کمتر از ۲.۵ سال اجرا می شود.

وی با بیان اینکه سه پروژه بزرگ در این مجموعه در دست اجراست ادامه داد: قرارداد پروژه دوم نهایی شده و تجهیز کارگاه ظرف ماه آینده آغاز می شود، این پروژه ۱.۲ میلیون تن ظرفیت تولید آهن اسفنجی به روش احیاء مستقیم دارد که به عنوان خوراک فولادسازی استفاده می شود و تکمیل زنجیره تولید فولاد در این مجموعه شکل می گیرد.

سعدمحمدی ادامه داد: پروژه سوم در این مجموعه، کلاف سازی با ظرفیت ۴۵۰ هزارتن است که برای اجرای آن ۲۵ میلیون یورو سرمایه گذاری انجام شده است و در مجموع این پروژه بزرگ فولادی با سرمایه گذاری ۲۷۵ میلیون یورو با تکمیل زنجیره تولید و توسعه سبد محصول و نقش مهمی در توسعه شهرستان ابرکوه دارد.

عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات خاطر نشان کرد: برنامه ریزی ویژه ای برای تولید برق مورد نیاز این طرح شده که اولویت آن تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی است.

سعدمحمدی ادامه داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده با اجرای پروژه های این طرح فولادی در شهرستان ابرکوه برای حدود یکهزار تا یکهزار و پانصد نفر ایجاد اشتغال صورت می گیرد.

وی در خصوص میزان تولید فولاد کشورخاطر نشان کرد: هم اکنون ظرفیت تولید کشور در این محصول ۴۵ میلیون تن است که در افق ۱۴۰۴ قرار است ظرفیت تولید ایران به ۵۵ میلیون تن برسد .

 

سعدمحمدی اضافه کرد: شهرستان ابرکوه ظرفیت قابل توجهی برای توسعه صنعتی در زمینه فولاد دارد و امید می رود برای تامین سنگ آهن مورد نیاز نیز با کمک بخش های ذیربط به ویژه سازمان صنایع و معادن استان و شهرستان خوراک مورد نیاز این طرح تامین شود.

مدیرعامل شرکت فولاد سرمد ابرکوه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار در ۲ فاز نورد و فولادسازی اجرا می شود و ظرفیت تولید انواع میلگرد با قطر ۸ تا ۳۲ میلمتر را دارد.

سیدآرمین حقیقی تصریح کرد: ظرفیت این شرکت تولیدی سالانه ۴۵۰ هزار تن میلگرد است که ۳۰ درصد محصولات آن که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا تولید می شود، صادر خواهد شد .

وی اظهارکرد: در جریان اجرای این طرح تاکنون زمینه اشتغال ۳۳۷ نفر در این شرکت فراهم شده است که ۹۹ درصد آنآن بومی شهرستان ابرکوه هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار