معاون پرورشی آموزش‌ و پرورش یزد:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش یزد گفت: ماموریت مربیان تربیتی در مدارس با توجه به هجمه دشمنان بسیار گسترده است و برای انجام آن به بودجه نیاز است که اگر درصدی از عوارض معادن به آن اختصاص یابد حلّال بسیاری از مشکلات است .
کد خبر: ۱۰۵۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷ 14 July 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عبداللهیان بهابادی روز پنجشنبه در همایش مسئولان و مربیان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یزد با اشاره به اینکه معادن و صنایع فراوانی در استان وجود دارد افزود: اگر فقط درآمد یک روز یک معدن یا کارخانه در یک ماه به بخش تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان اختصاص یابد موجب ارتقای برنامه‌ها و رسیدن به اهداف است .

وی با بیان اینکه برای جذب درصدی از عوارض معادن و واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی به بخش تربیتی نسل جوان در مدارس رایزنی با مسئولان استان صورت گرفته ادامه داد: در این خصوص نیاز به همکاری بیشتر مدیران ارشد و همراهی صاحبان صنایع و معادن است.

این مسئول به هجمه فرهنگی و تهدید نرم دشمنان علیه نسل جوان اشاره کرد و گفت: برای انجام هر کاری در کنار تلاش و برنامه‌ریزی منسجم به اختصاص بودجه و حمایت مادی و معنوی مسئولان در بخش‌های مختلف نیاز مبرم است که تاکنون محقق نشده است .

عبداللهیان از برنامه‌های مهم این معاونت را در سال‌جاری به خصوص در سال تحصیلی، تقویت کانون‌های فرهنگی تربیتی و اردوگاه‌های پرورشی، تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی، استفاده از نیروهای مجرب به عنوان مربیان و معاونان پرورشی و حمایت از طرح های جدید تربیتی ذکر کرد.

درصدی از عوارض معادن صرف فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان یزد شود

همچنین مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد گفت: هم‌اکنون انجمن اسلامی در ۲۰۰ مدرسه در سطح استان با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر فعالیت دارند و سالانه در برنامه های مختلف فرهنگی، تربیتی و پرورشی شرکت می‌کنند.

حسین میرشریف افزود: کادرسازی و نیروسازی در کنار همکلاسی آسمانی و برنامه‌های تشکیلاتی جزو اهداف و برنامه‌های مهم اتحادیه دانش‌آموزان است در قالب یک ساختار ماموریت دینی، ملی و انقلابی خود را با همکاری سایر مربیان و مسئولان انجام می‌دهند.

در ادامه این نشست به سوالات مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی و مربیان یزد و شهرستان‌ها پاسخ داده شد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از جمله سازمان‌های عمومی غیردولتی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ به دستور حضرت امام (ره) تشکیل شد و اساسنامه اتحادیه در سال ۱۳۷۴ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید.

تعداد دانش آموزان استان یزد در سال تحصیلی جاری ۲۷۰ هزار نفر است که در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: معادن ، عوارض ، مدارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار