شهردار اشاره کرد؛
شهردار حمیدیا وجود دکل برق فشار قوی در وسط میدان ورودی این شهر را علاوه بر یک خطر بالقوه بلکه یک معضل برای ساماندهی این ورودی که ورودی شهر یزد از سمت جنوب کشور است، ذکر کرد و خواستار همکاری مسئولان جهت جابجایی این دکل شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱ 19 September 2022

«مراد علی الله‌وردی» امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران مهمترین رویکرد شهرداری حمیدیا را ایجاد رضایت‌مندی در بین شهروندان با توسعه خدمات و اجرای طرحهای عمرانی مورد نیاز شهر و شهروندان ذکر کرد.

وی با اشاره به فعالیتهای شاخص فرهنگی شهرداری به ویژه در ایام عزاداری ماه محرم، اظهار کرد: امسال سامانه «شهربین حمیدیا» برای دریافت گزارشات مردمی پیرامون مسائل و نظرات شهروندان و جلب مشارکت بیشتر آنها در امور شهری راه‌اندازی شده و مجموعه شهرداری تلاش دارد از این طریق در سریع‌ترین زمان ممکن به بررسی مسائل بپردازد.

وی از بسترسازی در زمینه اجرای طرح شهرداری الکترونیک در حمیدیا خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با الکترونیکی شدن برخی خدمات از مراجعات حضوری و فیزیکی مردم در محل شهرداری کاسته شود.

الله‌وردی همچنین از تلاش برای تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر حمیدیا با همکاری کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای این شهر خبر داد.

وی با اشاره به وجود ۵۶ هکتار فضای سبز فعال در شهر حمیدیا، گفت: این شهر دارای ۲۷ بوستان است که ۳۱ هکتار از فضای سبز شهر مربوط به این بوستانهاست و در این رابطه ۱۰ مخزن آب در شهر تهیه شده که با اجرای هفت کیلومتر لوله‌گذاری و اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار در راستای آبیاری فضای سبز با آب غیرشرب اقدام شده و در نظر داریم ۴۶ هکتار فضای سبز با غرس درختان کم آبخواه به فضای سبز شهر اضافه کنیم.

شهردار حمیدیا در مورد انتقال مشاغل مزاحم شهری به ویژه در محدوده بلوار شهید دشتی نیز گفت: محدوده‌ای در حوالی منطقه محمدآباد برای این منظور در دستور کار است و امیدواریم به تدریج شاهد جابجایی کارگاه‌های مزاحم شهری به این محدوده باشیم.

وی ضمن تشریح برخی از طرح‌های عمرانی اجرا شده توسط شهرداری، از آن جمله به تهیه و اجرای طرحهای بازپیرایی بوستانهای سطح شهر از جمله بوستان ولی رشتی، شهردار و فردوس، ساخت مخزن بوستان شهردار به حجم ۴۰۰ مترمکعب، زیرسازی و آسفالت معابر خاکی شهر به وسعت ۱۸ هزار مترمربع و روکش آسفالت ۱۱۰ هزار مترمربع معابر با اعتبار ۸.۳ میلیارد تومان، اشاره کرد.

الله وردی همچنین از حفر ۶۰ حلقه جاه جذبی در محلات مختلف شهر، محوطه‌سازی پارکینگ غدیر، پیاده‌رو سازی معابر شهر، اصلاح برخی معابر مانند خیابان مسجد نجف آباد و نصب علائم ترافیکی با اعتبار ۱۹۶ میلیون تومان در قالب طرحهای عمرانی شهرداری حمیدیا خبر داد.

وی از اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان برای جابجایی تیرهای برق معابر در حال اصلاح شهر توسط شهرداری خبر داد و افزود: با اجرای طرح اصلاح روشنایی معابر و جایگزینی لامپهای کم مصرف تاکنون شاهد کاهش مصرف برق در این بخش به یک چهارم مصرف قبل هستیم و در نظر داریم که این طرح را در تمام معابر شهر تا پایان سال اجرایی کنیم.

وی ضمن اشاره به انعقاد قرارداد با پیمانکار برای ساماندهی ترافیک بلوار شهید دشتی، از طراحی فرهنگسرای اندیشه در منطقه قاسم نقی توسط مشاور مربوطه خبر داد.

شهردار حمیدیا در پایان نیز از دیگر اقدامات عمرانی در دست اجرای شهرداری را طراحی المان ورودی شهر در میدان محمد رسول الله(ص) خبر داد و گفت: متاسفانه معضل اصلی اجرای این طرح قرار گرفتن یک دکل برق فشار قوی در وسط میدان است که یک خطر بالقوه محسوب می شود و با توجه به نیاز اعتباری ۲.۵ میلیارد تومانی جهت جابجایی آن خارج از توان شهرداری، امیدواریم مسئولان مربوطهدر استان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: شهردار ، مسئولان ، دکل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار