امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار یزد، اجرای مصوبات شورای فرهنگی عمومی را از دستگاه‌های متولی هر بخش و از دبیرخانه این شورا پیگیری و رصد میزان تحقق مصوبات را خواستار شدند.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 08 October 2022

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: با توجه به توطئه های دشمنان نظام و تبلیغات گسترده آنان علیه مولفه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی با ترویج سبک زندگی غربی، دستگاه های مختلف فرهنگی در زمینه تقویت سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید فعالانه تر وارد عمل شوند و برای مسائل اجتماعی و فرهنگی به صورت توامان برنامه های اجرایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان مسائل مهم بررسی و در خصوص هر موضوع تصمیم های لازم گرفته می شود در ادامه دستگاه های متولی هر بخش باید با برنامه ریزی و استراتژی مشخص برای اجرای برنامه ها اقدام کنند.

استاندار یزد نیز در این نشست با تبریک هفته نیروی انتظامی و قدردانی از خدمات پلیس به خصوص در زمینه مدیریت اغتشاش های اخیر گفت: در استان یزد این مسئله با کمترین آسیب مدیریت شد که فرهنگ مردم استان و رویکرد مناسب و موثر پلیس در این زمینه اثرگذار بود.

مهران فاطمی همچنین با انتقاد از اجرا نشدن برخی مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: در مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی علاوه بر توجه به مسائل کلان فرهنگی، باید خرده فرهنگ‌های هر منطقه نیز مد نظر قرار گیرد تا راهکارهای موثرتری برای مدیریت مسائل اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: در خصوص بروز برخی آسیب های اجتماعی و فرهنگی در استان باید یک مرکز رصد و مطالعاتی، بررسی دقیقی داشته باشد که آیا این آسیب به صورت سازماندهی شده و هدفمند ایجاد شده است یا این که موردی می باشد و متناسب با هرکدام از این موارد راهکار لازم در پیش گرفته شود.

فاطمی یادآور شد: راهکارهای مورد استفاده در زمینه مدیریت آسیب های فرهنگی و اجتماعی باید با رعایت ملاحظات اجتماعی، تربیتی، دینی، جامعه شناختی و روان شناختی و متناسب با ساختار فرهنگی و اجتماعی استان یزد اتخاذ شود تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد نیز گفت: اولین محور امنیت بر اساس دستورات دین اسلام، فرهنگ سازی و تربیت محوری است و در این ساختار اصالت با فراگیرنده است، برای اینکه برخی مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه کاهش یابد نهادهای فرهنگی باید بیش از پیش در حوزه تربیتی فعالیت های اثرگذار داشته باشند.

در این نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی استان یزد در خصوص برخی مسائل اجتماعی و نحوه مدیریت آن دیدگاه های خود را ارائه کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار