فرماندار مهریز گفت: نظارت بیشتر بر اصناف و بازار جزو خواست عمومی مردم است که باید در شهرستان بیش از گذشته افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 17 October 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد دهقان بنادکی یکشنبه شب در آیین معارفه رییس اتاق اصناف شهرستان افزود: نظارت بر نحوه فعالیت بازار و اصناف در شرایط اقتصادی موجود یک ضرورت و نقش مهمی در ارائه خدمت بهتر به شهروندان و پیشگیری از برخی مشکلات در این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه نقش بی بدیل اصناف و مسئولیت‌پذیری این قشر در دوران همه‌گیری کرونا مثال زدنی است ادامه داد: اصناف شریف همواره در شرایط سخت همه‌گیری کرونا و مسائل اقتصادی همپای مسئولان تلاش کردند و نقش موثر و کلیدی داشتند.

این مسئول با قدردانی از تمامی تلاش‌هایی که تاکنون در شهرستان توسط اصناف صورت گرفته اظهار کرد: اصناف از مهمترین اقشار جامعه هستند که با توجه به ماهیت شغلی‌شان نقش اساسی در اجرایی کردن طرح هدفمندی یارانه‌ها به ویژه در شهرستان ایفا کردند.

دهقان تاکید کرد: ضروری است که اتاق اصناف و اداره صمت با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی اهتمام ویژه ای به امر بازرسی و نظارت بر بازار داشته و مانع از گران فروشی و افزایش خارج از ضابطه قیمت ها و سایر تخلفات شوند.

فرماندار مهریز فراهم آوردن فضای مناسب برای تامین کالا و اجناس با کیفیت و قیمت خوب در جهت جلب رضایت قشر عموم مردم و تعادل و تنظیم بازار را یکی از وظایف و اهداف مهم اتاق اصناف برشمرد و گفت: باید در این خصوص مهم پیگیری و اقدام مناسب در منطقه صورت گیرد.

دهقان با بیان اینکه با ایجاد فضای تعامل بین مردم، مسئولان و اصناف، رضایتمندی فراهم خواهد شد، حمایت دستگاه‌های نظارتی شهرستان پشتوانه‌ای قوی برای اصناف قلمداد کرد و از اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان قدردانی و تداوم آن را خواستار شد .

در پایان این مراسم از زحمات محمدرضا زارع زاده قدردانی و به جای وی قاسم ابویی به عنوان رییس جدید اتاق اصناف مهریز معرفی شد.

هم اکنون حدود ۶ هزار نفر در سه هزار واحد صنفی دارای پروانه در شهر و روستاهاس مهریز فعالیت دارند و همچنین حدود ۲۵۰ واحد بدون پروانه در شهرستان وجود دارد که تعدادی به دنبال تمدید پروانه و برخی دیگر پیگیر امور برای کسب مجوز هستند.

۱۲ اتحادیه تولیدی، توزیعی و خدماتی در شهرستان مهریز فعالیت دارد که سالانه طبق مقررات با جدیت به انجام وظایف قانونی اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: اصناف ، نظارت ، مهریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار