رییس امور آبفای مهریز گفت: برای اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان در مجموع به بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است که با اختصاص آن و اجرای طرح تا ۳۰ درصد از هدررفت آب پیشگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ 22 October 2022

مصطفی مهدوی‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکثر شبکه آبرسانی در شهر مهریز بالای ۳۰ سال سابقه دارد که همین امر موجب فرسودگی، شکستی لوله‌ها و هدررفت آب است که باید برای اصلاح آن هرچه زودتر اقدام مناسب صورت گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره با همکاری مسئولان امر در استان پیگیری اختصاص بودجه لازم برای اصلاح و تعمیر شبکه آبرسانی و پیشگیری از هدررفت آب است که امیدواریم به دلیل اهمیت موضوع محقق شود.

این مسئول به اهمیت پرداخت بدهی و قبوض آب توسط شهروندان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون حدود ۷۰ میلیارد ریال بدهی مشترکان به این اداره است که پرداخت به موقع و همکاری آنها نقش مهمی در اجرای طرح‌های آبرسانی دارد.

مهدوی‌زاده بیان کرد: همکاری مردم در بخش‌های مختلف به خصوص استفاده درست از منابع موجود و پرداخت به موقع هزینه آب مصرفی نقش مهمی در کمک به این اداره برای اجرای طرح‌های مورد نیاز و رفاه حال شهروندان دارد.

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهمی که توسط این اداره پیگیری و اقدام می‌شود توجه به امور فرهنگی است که سالانه در قالب طرح‌های مختلف برای کمک به مردم و راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب اقدام می‌شود.

هم‌اکنون آب مورد نیاز ۲۱ هزار مشترک در بخش‌های مختلف در شهر با ۱۸ حلقه چاه و ۱۳ هزار مشترک مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز با ۵۵ حلقه چاه تامین می‌شود.

حدود ۳۰ درصد آب شرب در مناطق شهری و ۶۰ درصد در مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز هدر می‌رودبه علت قدمت بالای ۳۰ سال شبکه آب شرب و فرسودگی و شکستی لوله‌ها، حدود ۳۰ درصد آب شرب در مناطق شهری و ۶۰ درصد در مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز هدر می‌رود.

حوزه شهری مهریز از سه محله اصلی بغداد آباد، مزویر آباد و مهرپادین تشکیل شده و ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد و شامل یک شهر و یک بخش مرکزی با پنج دهستان و ۴۶۷ آبادی است.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و ۳۰ درصد جمعیت شهرستان در دهستان‌های خورمیزات، تنگچنار، ارنان، میانکوه و بهادران زندگی می‌کنند.



منبع: ايرنا
برچسب ها: آبرسانی ، مهریز ، بودجه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار