رییس پلیس راهور استان یزد گفت: در نیمه نخست امسال ۵۹ نفر در حوادث رانندگی درون شهری این استان فوت کردند که با افزایش ۱۳ نفری نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۸ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۰۷۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 06 November 2022

سرهنگ مهدی زارع روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: طی همین مدت ۲۶۵۳ نفر مجروح شدند که پنج درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

 به گفته وی بیشترین افزایش مربوط به خاتم بوده؛ هیچ مورد فوتی در این شهرستان در نیمه نخست پارسال ثبت نشد در حالیکه در مدت مشابه امسال ۵ نفر در تصادفات رانندگی فوت کردند؛ همچنین تعداد فوتی ها طی همین مدت در اردکان از ۲ نفر به ۶ نفر افزایش یافت.

وی بیشترین فوتی‌های تصادفات را مربوط به موتورسیکلت‌ها با ۳۷ نفر ( ۶۳ درصد) اعلام کرد و اظهار داشت: ۱۴ نفر (۲۴ درصد) کل فوتی ها عابر پیاده بودند؛ ۱۰ نفر (۱۷ درصد) هم از اتباع خارجی بوده اند.

بیشترین فوتی‌های تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌ها با ۳۷ نفر ( ۶۳ درصد) بوده ؛۱۴ نفر (۲۴ درصد) کل فوتی ها عابر پیاده بودند و ۱۰ نفر (۱۷ درصد) هم از اتباع خارجی بوده اندسرهنگ زارع ادامه داد: ۱۱ نفر (۱۹ درصد) از مجموع فوتی‌ها زن بودند ضمن آنکه ۸۳ درصد کل متوفیان در مراکز درمانی و بقیه در صحنه تصادف فوت کردند؛ ۲۹ درصد کل متوفیان بین ۲۰ تا ۳۰ سال و ۲۲ درصد سن بالای ۵۰ سال داشتند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد یادآور شد: از مجموع ۱۴ عابر پیاده که فوت کردند بیشترین سن فوتی ها با رقم ۴۶ درصد مربوط به ۵۰ سال به بالا بوده؛ همچنین۳۱ درصد عابران فوت شده زیر ۱۰ سال داشتند که این نشان از اهمیت مراقبت از کودکان و کهنسالان را نشان می دهد.

فوتی‌های حوادث رانندگی در استان یزد ۲۸ درصد افزایش یافت

سرهنگ زارع، بیشترین محل رخداد تصادف فوتی را ۶۸ درصد بلوارها و خیابانهای اصلی و بقیه در تقاطع، کوچه ها و دیگر اماکن اعلام کرد و اضافه نمود: مهمترین معضل در حوزه ترافیک و تصادفات در این استان افزایش میانگین سرعت در معابر اصلی است و این اهمیت لزوم کنترل سرعت با نصب دوربین در معابر حاشیه و اصلی را دو چندان می کند.

از مجموع ۱۴ عابر پیاده که فوت کردند بیشترین سن فوتی ها با رقم ۴۶ درصد مربوط به ۵۰ سال به بالا بوده؛ همچنین۳۱ درصد عابران فوت شده زیر ۱۰ سال داشتندوی گفت: در نشست شورای ترافیک استان که به تازگی برگزار شد موضوع نصب دوربین های جدید و رفع خرابی دوربین های موجود با هدف کاهش سرعت و مرگ و میرهای ناشی از آن در دستور کار قرار گرفت.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار