جمعی از شهروندان مهریز یزد، ساماندهی جاده اصلی شمال به جنوب کشور در حوزه استحفاظی این شهرستان را خواستار شدند؛ ۱۲۰ کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی مهریز قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳ 26 December 2022

در این جاده اصلی که دروازه جنوبی استان یزد محسوب می‌شود روزانه هزاران وسیله نقلیه سبک و سنگین و مسافران و میهمانان زیادی از اقصی نقاط کشور از آن برای مسافرت استفاده می‌کنند.

هرچند طی سال‌های اخیر توسط برخی از دستگاه‌های اجرایی با همکاری و پیگیری مسئولان برای رفع مشکلات این جاده بین‌المللی کارهای نبستا خوبی در بخش عمرانی و زیباسازی آن صورت گرفته ولی کافی نیست.

در این خصوص تعدادی از مردم و مسئولان و همچنین مسافران در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی یزد با اشاره به اینکه این جاده کشوری است و رفت و آمد در آن زیاد است ساماندهی آن را خواستار شدند.

روشنایی و تعریض، نیاز صلی جاده مهریز به یزد

یکی از رانندگانی که مکرر از این جاده استفاده می‌کند عمده مشکل این جاده کشوری را کمبود شدید نور در شب‌ها و ضعف روشنایی آن به خصوص در حد فاصل شهر مهریز به شهر یزد ذکر کرد و رسیدگی به آن را خواستار شد.

رضا کیانی افزود: تاریک بودن این جاده با توجه به حجم زیاد رفت و آمد مسافران و اهالی منطقه جزو مشکل اصلی است که شب‌ها برای رفت و آمد خطرناک است و باید در اولویت ساماندهی قرار گیرد.

یکی از اهالی مهریز هم دیگر مشکل این جاده پرتردد را وضعیت نامناسب آسفالت بخشی از مسیر ذکر کرد که به رغم همه اقداماتی که تاکنون صورت گرفته کامل نیست و برای رانندگان خطرآفرین است.

شهروندان مهریز یزد، رفع مشکلات مسیر ترانزیت این شهرستان را خواستار شدند

رضا کمالیان هم به اهمیت تعریض این جاده اصلی کشور در مهریز اشاره کرد که به دلیل فاصله ۳۰ کیلومتری این شهر به مرکز استان اگر اقدام شود نقش مهمی در تامین رفاه و آرامش مردم و مسافران دارد.

فاطمه ابویی یکی از فرهنگیان مهریز هم گفت: در جوار این جاده سال‌هاست که برای ایجاد پارک برای استفاده مردم و مسافران جانمایی شده و بخشی صورت گرفت ولی رها شده و باید برای تکمیل طرح اقدام صورت گیرد.

حسین زارع زاده هم در این خصوص گفت: وسط جاده یزد به مهریز و بالعکس سال‌ها پیش با درختکاری یک فضای سبزی ایجاد شد ولی به مرور رها شد و اگر این امر کامل محقق شود فضای مناسبی برای مردم به وجود می‌آورد.

همچنین نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مطالبات مهم و همیشگی مردم و مسئولان شهرستان و مسافران، ساماندهی جاده این شهرستان به مرکز استان است که تاکنون توسط دستگاه‌های متولی برخی امور صورت گرفته ولی کافی نیست.

محمدرضا صباغیان بافقی افزود: موضوع مهم طرح چهار بانده شدن جاده اصلی شهرستان مهریز به شهرستان یزد آماده و توسط راهداری به راه و شهرسازی تحویل داده شده و امیدواریم اداره راه و شهرسازی ظرف مدت دو هفته نظر خود را برای تحقق آن اعلام می‌کند.

وی اظهار کرد: در این جاده اصلی کشور در حوزه استحفاظی مهریز روزانه ده‌ها خودرو از نقاط مختلف کشور در رفت و آمد هستند و باید از هر لحاظ برای استفاده مردم و مسافران آماده و مناسب باشد.

شهروندان مهریز یزد، رفع مشکلات مسیر ترانزیت این شهرستان را خواستار شدند

نماینده حوزه انتخابیه مهریز اظهار کرد: توجه به فضای سبز مسیر، آسفالت کامل آن، زیباسازی و فراهم کردن برخی امکانات در کنار تعریض مسیر باید به جد توسط مسئولان پیگیری شود.

همچنین امام جمعه مهریز با بیان اینکه جاده این شهرستان در اصل ورودی یزد از قسمت جنوب کشور محسوب می‌شود به اهمیت حل مشکلات آن به خصوص ساماندهی عمرانی و رسیدگی به فضای سبز آن اشاره کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: هر روزه مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور برای رفت و آمد و سفر از آن استفاده می‌کنند و باید این جاده از هر لحاظ مناسب باشد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهریز نیز گفت: ساماندهی جاده اصلی این شهرستان به مرکز استان که بخشی از جاده اصلی کشور است در اولویت و در حال انجام است.

علی‌محمد باغبان افزود: برای ساماندهی این جاده اصلی کشور در مهریز به ۱۲ میلیارد تومان بودجه نیاز است که با تحقق آن نسبت به رفع برخی از مشکلات آن اقدام می‌شود.

وی اظهار کرد: آسفالت برخی از مسیر صورت گرفته و هنوز ادامه دارد و طرح تعریض با انجام آن و همچنین ایجاد امکانات رفاهی در مسیر با همکاری سایر دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

 

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار