نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما امروز میراث‌دار آثار ارزشمند فراوان تاریخی و میراثی هستیم گفت: مستند «هزار و یک شب بلدیه» مستندی قابل قبول در معرفی یزد است.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ 26 April 2023

محمدصالح جوکار در آیین اکران مستند نیمه بلند «هزار و یک شب بلدیه» که به سفارش شهرداری یزد و تهیه کنندگی مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد تولید شد اظهار داشت: گذشتگان ما آثار ارزشمندی را برای ما به جا گذاشته‌اند و ما امروز میراث‌دار آن هستیم و بخشی از این آثار را امروز در فیلم مستند هزار و یک شب بلدیه شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که اجداد اولیه ما در این سرزمین سکنی گزیدند و مبارزاتشان با کویر و سختی‌هایی که در این منطقه بود شروع شد، آب به عنوان مایه حیات را با ابزار محدودی که داشتند اما در سایه ابتکار و خلاقیت انتقال دادند و یک معماری را بر اساس اصول طبیعت و علم برپا کردند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ما به معماری یکصد سال اخیرمان نگاه کنیم متوجه می‌شویم که سازه‌های برپا شده ما در این زمان پایدار نیستند و غالبا یا بازسازی شدند و یا از بین رفتند اما سازه‌هایی که بیش از 800 سال و یک هزار سال قبل ساخته‌ شده‌اند همچنان مثل کوه ایستاده‌اند و این نتیجه تفکر و تعقل پیشینیان ماست که برای ما به میراث گذاشته‌اند.

جوکار با بیان اینکه امروز این آثار و هویت به عنوان یک سرمایه فرهنگی و میراثی به ما ارث رسیده و می‌خواهیم از آن بهره‌برداری کنیم گفت: کاری که در این فیلم مستند صورت گرفته بود کار بسیار ارزشمند و زیبایی است که تا حد ممکن از ابتدا ایجاد شهرداری‌ها و تاریخ شهرداری یزد را به تصویر کشیده است.

وی با بیان اینکه این مستند به یک هدف خاصی از جمله بیان تاریخچه شهرداری و تاریخچه برپا شدن شهر یزد را دنبال نمی‌کند گفت: ماهیت این مستند به معرفی شهر و شهرداری یزد می‌پردازد و در مجموع یک مستند قابل قبولی در معرفی شهر و بافت تاریخی شهر یزد است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز بهترین قانونی که ما در حوزه مدیریت شهری داریم قانون تشکیل شوراهاست که یک قانون مترقی است و باید این موضوع هم در مستند‌ها به تصویر کشیده شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار