نماینده مردم یزد:
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر منابع و سرمایه‌های مردم به سمت تولید برود، در کنار رشد تولید و مقابله با تورم، اشتغال آفرینی نیز ایجاد می‌شود ولی هنوز بسترسازی لازم برای تضمین سود سرمایه گذاری در بخش تولید ایجاد نشده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶ 27 April 2023

محمد صالح جوکار در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان با تاکید بر بسترسازی برای تحقق شعار سال ادامه داد: حرکت بازار سرمایه به سمت تولید سبب بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را رفع و مانع از تورم می شود.

وی اظهار کرد: انتظار این است که زمینه کار برای شرکت های دانش بنیان فراهم و ارتباط این شرکت ها با صنایع بزرگ استان برقرار شود، زیرا این دو بخش مکمل یکدیگر هستند و با تبادلات با هم می توانند زمینه رفع بسیاری از مشکلات را رقم بزنند.

وی ناترازی بانک ها را از عوامل تورم در کشور عنوان کرد و یادآور شد: چون بانک ها منابع کافی در اختیار ندارد به سمت خلق پول رفته و با پولسازی و ارائه تسهیلات و وام به مردم، زمینه تشدید تورم را ایجاد می کند.

جوکار خاطرنشان کرد: برخی از شهرک های صنعتی تحت مدیریت بخش خصوصی وضعیت مطلوبی ندارند و دلایل زیادی مثل بی توجهی به زیرساخت ها و یا انتخاب مکان نامناسب برای سرمایه گذاری، این وضعیت را بوجود آورده است.

نماینده مردم یزد یک اقدام مثبت در شرکت شهرک ها را نظارت بر فعالیت افرادی بیان کرد که زمین دریافت کرده اند اما به سمت راه اندازی و فعالیت نمی روند، اضافه کرد: نظارت بر روند فعالیت های عمرانی و بهره برداری این شرکت ها الزامی است زیرا برخی از افراد دنبال این هستند که زمین را بگیرند و سرمایه گذاری را انجام ندهند و فقط به دنبال تسهیلات و یا ارزش افزوده آن هستند که نباید چنین مسئله ای را در استان یزد شاهد باشیم.

وی با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور در سطح استان اظهار داشت: این شرکت ها بضاعت مالی و سرمایه زیادی ندارند، اگر آنها حمایت شود بدون شک شاهد اقدامات و تحولات اثربخشی در این حوزه خواهیم بود.

در یزد حدود سه هزار واحد صنعتی و تولیدی در زمینه های مختلف وجود دارد و این استان از نظر معدنی و صنعتی جزو استان های برتر کشور است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار