رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: بر اساس قانون بودجه مردم مبلغ قابل توجهی را باید برای صدور پروانه پرداخت کنند که با توجه به شرایط اقتصادی مردم، هنگفت و قابل توجه است و موجب عدم أخذ پروانه در هنگام ساخت و ساز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ 03 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، عزیزالله سیفی در جلسه هماهنگی شورای شهر،  با اشاره به این‌که درحال حاضر حداقل مبلغ بیمه برای صدور پروانه حدود ۸۰ میلیون است که بخش زیاد آن مختص بیمه تامین اجتماعی و پنج درصد آموزش و پرورش و همچنین بخش جزئی برای شهرداری است اظهار کرد: مبلغ تعیین شده برای صدور پروانه با توجه به شرایط اقتصادی مردم، هنگفت و قابل توجه است.

وی بابیان این‌که هزینه زیاد صدور پروانه باعث می‌شود برخی بدون پروانه، ساخت و ساز را آغاز کنند افزود:‌ این مسئله باعث ترغیب به کار غیرقانونی می‌شود هرچند با ساخت و ساز  بدون پروانه نیز به جریمه سنگین مواجه می‌شوند، این در حالیست که هزینه های سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز به آن اضافه می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: بدون شک این مصوبه باعث دریافت مبلغ قابل توجهی تحت عنوان تأمین اجتماعی از مردم و سازندگان در ابتدای زمان صدور پروانه خواهد شد که نتیجه آن چیزی جز افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی و احتمال بروز خطرات ایمنی و جانی برای ساکنان آن در پی نخواهد داشت.

عزیزالله سیفی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد از سوی متولیان این امر و نمایندگان مجلس برای حل این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود تا شهروندان برای صدور پروانه و ساخت و ساز مجاز ترغیب شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار