مدیر عامل آبفا یزد:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: پرسنل آزمایشگاه شرکت آبفا به صورت ۲۴ساعته نسبت به پایش آب اقدام می کنند و هیچ تهدیدی بابت کیفیت آب شرب برای سلامتی آنها وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۰۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ 03 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، «جلال علمدار» در جواب گلایه جمعی از شهروندان به دلیل کیفیت نامناسب آب، گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و معضل کمبود آبی در این فصل، به منظور تامین آب استان، بخشی از چاه‌های استیجاری و تعدادی از چاه‌های تحت مالکیت شرکت آبفا که از نظر بهداشتی سالم اما از نظر سختی آب و کیفیت مزه پایین هستند، وارد مدار بهره برداری شده‌اند که همین فرایند باعث افت کیفیت و مزه آب می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات کلر زنی به‌ صورت روزانه توسط مراکز بهداشت و ناظرین شرکت آبفا کنترل و بازرسی می‌شود، افزود: همچنین آب موجود در شبکه نیز، از سوی آزمایشگاه آب شرکت، در تواتر زمانی استاندارد، نمونه برداری و مورد آزمایش باکتریولوژی قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: بر این اساس باتوجه به نتایج آزمایشگاه، هیچ مورد کلر باقیمانده، خارج از حد استاندارد یا آلودگی در شبکه مشاهده نشده است.

وی در ادامه به پیشرفت ۲۳ درصدی طرح بزرگ رینگ شهر یزد جهت رفع این معضل اشاره کرد و گفت: عمده اهداف این طرح، یکسان سازی آب در سطح شهر یزد است که با تامین اعتبار و همکاری سازمان های ذی ربط و تسریع در عملیات اجرایی آن شاهد آب شرب با کیفیت و یکسان خواهیم بود.

علمدار در پایان به شهروندان اطمینان داد که هیچ تهدیدی بابت کیفیت آب شرب برای سلامتی آنها وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار