مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان یزد با بیان اینکه ۹ مرکز برای خرید تضمینی گندم کشاوزان در استان مهیا شده است گفت: از این تعداد هشت مرکز در شهرستان ها با مباشرت سازمان تعاون روستایی و یک مرکز هم در محل سیلو در شهر یزد مشخص شده است.
کد خبر: ۱۱۰۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ 03 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سید جلال موسوی افزود: از ۱۶ خردادماه به بعد گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه افزون بر ۳.۵میلیون تن گندم در سراسر کشور خریداری شده است اظهار کرد: سال گذشته در استان یکهزار و ۵۰۰ تن گندم به صورت تضمینی و سه هزار تن به صورت توافقی خرید شد.

وی مصرف ماهانه گندم در استان را ۱۷۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: میزان خرید گندم در استان عدد قابل توجهی نیست بنابراین کشاورزان تا جایی که امکان دارد به مراکز دولتی تحویل دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ادامه داد: کشاورزان پیش از تحویل گندم به مراکز و سیلو باید در بانک کشاورزی حساب داشته باشند تا وجه گندم پس از تحویل محصول به صورت متمرکز به حساب آنان واریز شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد پیش از این با اشاره به آغاز برداشت گندم در استان گفته بود: پیش بینی می‌شود در سال جاری بالغ بر ۳۵ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

یدالله جوادپور، سطح زیر کشت گندم استان در سال زراعی را ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار بیان کرد و افزود: عمده کشت استان در شهرستانهای خاتم ،ابرکوه ،مروست و بهاباد است.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۶ رقم گندم با نام های نارین ،برزگر، سیستان ،ترابی ،امین و طلائی که همه این رقم ها مقاوم به شوری و شرایط خشک می باشد کشت شده است.

اراضی قابل کشاورزی استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۱۴ هزار هکتار آن به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد.

تعداد بهره برداران بخش کشاورزی یزد حدود ۷۰ هزار نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار