رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: ساماندهی تکدی‌گری در شهر جهانی یزد از طریق نهاد‌های مرتبط و نظارتی امری ضروری است.
کد خبر: ۱۱۱۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹ 19 July 2023
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، فاطمه زارع  در جلسه کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: ضرورت دارد ساماندهی تکدی گری در شهر جهانی یزد از طریق نهاد های مرتبط و نظارتی به طور‌ جدی پیگیری شود چرا که این موضوع زیبنده شهر نیست.
 
وی ادامه داد: متکدیان مضاف بر اینکه خدمتی به جامعه ارائه نمی دهند و نقشی در تولید و رونق اقتصاد جامعه ایفا نمی کنند، موجب شیوع و گسترش فرهنگ  مصرف گرایی و بروز ناهنجاری ها و آسیب های زنجیره ای در زمینه اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی نیز می شوند از این رو کمیسیون خدمات درصدد هست تا برای رفع این موضوع جلساتی را با نهاد های مربوطه تشکیل دهد چرا که حضور متکدیان در شهر یزد زیبنده شهر جهانی نیست.
 
رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: تکدی کری به عنوان یک آسیب اجتماعی است و فقر، بیکاری، عدم مهارت و آشنایی با یک حرفه خاص از دلایل عمده روی آوردن به این کار است و لازم است با اموزش شهروندی و زمینه مناسب برای آموزش شهروندان، آنها را برای آموزش حرفه خاص سوق دهیم.
 
زارع افزود: گرچه براساس بند پنج ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری باید ساماندهی متکدیان را در دستور کار قرار دهد و شهرداری از وجود این افراد در سطح شهر رضایت ندارد، چرا که این مساله علاوه بر نارضایتی مردم، سبب افزایش ترافیک و نازیبایی چهره شهر شده است اما شهرداری به تنهایی نمی‌تواند از این معضل جلوگیری کند و تمام نهاد ها برای رفع آن باید همکاری لازم را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار