استاندار یزد گفت: زنده یاد محمدعلی اسلامی ندوشن؛ ادیب فرزانه و پژوهشگر نامدار یزدی دل در گرو ایران داشت و همواره از ایران نوشت و همیشه این پند را میداد که «ایران را از یاد نبریم».
کد خبر: ۱۱۳۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲ 22 November 2023

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیین ادای احترام به پیکر ادیب فرزانه و پژوهشگر نامدار دکتر محمد علی اسلامی ندوشن در محل مدرسه ایرانشهر با حضور استاندار یزد و جمعی از مردم و مسوولین برگزار شد.

استاندار یزد در این آیین، زنده یاد دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن را «سرو سایه فکن» ادبیات معاصر دانست و گفت: این استاد بنام، دل در گرو ایران داشت و همواره از ایران نوشت و همیشه این پند را میداد که «ایران را از یاد نبریم».

وی با بیان اینکه مرحوم اسلامی ندوشن به معنای حقیقی فرزند ایران و زمانه خود بود، اظهارکرد: ایشان نیک می اندیشید، نیک می نگاشت و پیرانه پند میداد، گویی «هشدار روزگار» را از «جام جهان بین» میدید و سعی داشت آن را به هر طریقی حتی با «آواها و ایماها» به گوش اهل «هستی» برساند.

مهران فاطمی با بیان اینکه امروز یزد؛ دیار حق شناسان، فرزند خود را به آغوش کشیده است و تجسم قدرشناسی و قدرنهی به ساحت علم و ادب شده است، گفت: خوشا خاک عبیرآمیز نِیشابور که توفیق، رفیقِ طریقِ نام آوری اش شده و چنین مدالی را بر سینه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار