استاندار یزد مطرح کرد:
استاندار یزد با اشاره به برنامه ریزی استان جهت استفاده از ظرفیت انبوه سازان در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن، گفت: با ورود جدی انبوه سازان به این حوزه، شاهد افزایش قابل توجه سرعت اجرای طرح ها خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۳ 30 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، نشست شورای مسکن استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی آخرین وضعیت «طرح های نهضت ملی مسکن شهرستان تفت» و نیز «طرح های قابل افتتاح نهضت ملی مسکن استان در دهه مبارک فجر» برگزار شد.
 
استاندار یزد در حاشیه این نشست، «تسریع در روند طرح های نهضت ملی مسکن» را یکی از مطالبات مردم شهرستان تفت دانست و گفت: در این نشست آخرین وضعیت طرح های نهضت ملی مسکن شهرستان تفت به صورت مصداقی بررسی و تصمیمات لازم جهت تسریع در روند اجرای آن ها اخذ شد.
 
وی با اشاره به پیشرفت خوب طرح های نهضت ملی مسکن شهرستان تفت، اظهارکرد: بخشی از طرح های نهضت ملی مسکن شهرستان تفت به صورت آپارتمانی در حال اجراست که پیش بینی می شود سه بلوک آن تا دهه مبارک فجر به صورت کامل تکمیل و تحویل مردم شود.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در ادامه به وضعیت 5 بلوک دیگر طرح های نهضت ملی مسکن این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به احداث این طرح ها پیگیری و روند اجرای آن تسریع خواهد شد.
 
مهران فاطمی با بیان اینکه آورده های مردم بسیار مهم است، گفت: براساس پیگیری های انجام شده مبلغ تسهیلات واحدها از 300 میلیون تومان به 550 میلیون تومان افزایش یافته است.
 
استاندار یزد همچنین با بیان اینکه سایر طرح های نهضت ملی به صورت گروه ساخت احداث می شود، تصریح کرد: بر این اساس زمین و تسهیلات مربوطه به متقاضیان اعطا و متقاضیان تحت نظارت مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اقدام به ساخت واحدها می کنند.
 
وی با بیان اینکه عملیات آماده سازی اراضی این گروه از طرح ها انجام شده است اظهارکرد: به منظور آغاز عملیات ساخت و ساز در این سایت ها، تمهیدات لازم جهت تامین آب موقت و انجام حمایت ها و پشتیبانی های لازم توسط دستگاه های خدمات رسان اندیشیده شده است.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه ریزی استان جهت استفاده از ظرفیت انبوه سازان در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن، گفت: با قرارگیری اراضی جهت آغاز عملیات اجرایی 600-700 واحد نهضت ملی مسکن توسط بیش از 40 انبوه ساز استان تا 12 دی ماه، سرعت اجرای طرح ها بسیار زیاد می شود.
 
استاندار یزد با بیان اینکه به جای مسکن سازی، به دنبال شهرسازی هستیم خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نماها و سبک معماری ساخت و سازهای نهضت ملی مسکن، کمیته فنی جهت ساخت نماها به صورت ایرانی_اسلامی و انجام ساخت و سازها با سبک اصیل ایرانی، تشکیل شده است.
 
وی از طرح های نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از ابرپروژه های عمرانی استان یادکرد و گفت: مسائل و موانع احتمالی پیش روی اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن، به صورت شبانه روزی و خارج از بروکراسی اداری پیگیری و مرتفع خواهد شد.
 
فاطمی در پایان از آغاز دور دوم سفرهای شهرستانی؛ در آینده ای نزدیک خبرداد و خاطرنشان کرد: از آخرین وضعیت اجرای طرح های نهضت ملی مسکن شهرستان ها به صورت میدانی بازدید و تصمیمات لازم در صحنه اتخاذ می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار