سفرنامه «روایت خدمت»
با سفرنامه «روایت خدمت» در قالب گزارش سفرهای کاری و اداری استاندار یزد پیرامون پیگیری مطالبات مردمی وتحقق «سند یزد نوین» در عرصه استانی همراه باشید.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ 24 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، در سفرنامه پیش رو ابعاد مختلف سفرهای استانی«مهران فاطمی» استاندار یزد با هدف زمینه‌سازی برای تحقق سند«یزد نوین» پیگیری، اقدامات و توسعه روابط پیرامون این اصل مشترک تشریح می‌شود:

* یزد-شهرستان خاتم/ یکشنبه 1 بهمن‌ماه 1402

ساعت 5 صبح از یزد به مقصد شهرستان‌های خاتم و مروست چهره‌ای درد آشنا با همان نگاه «علیه تبعیض؛برای پیشرفت» چشم به جاده دوخته است و امید به گستردگی«یزد نوین» تا چندصد کیلومتری مرکز استان در نگاهش موج می‌زند.

درخشش خورشید در قامت صبح و﴿سَلامٌ هِی حَتَّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ ؛ امید که مسیر پیش رو نوری باشد برای آنان که ردای مردم‌داری بر تن دارند و گره‌گشایی برای ولی نعمتان این سرزمین که به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) عائله ما هستند.

+ای روشنای خانه امید،ای شهید...

 ورودی شهر به پرچم‌های پرافتخار ایران اسلامی مزین است و ما را به پرچم‌داران حقیقی این سرزمین می‌رساند،استاندار و هیات همراه از نام شهدا مدد می‌جویند وگذر از نام عملیات‌های نقش بسته در قاب این حوالی آسان نیست، هویزه،جزیره مجنون،شلمچه، فکه،خرمشهر و اینجا شهرستان خاتم عزت یافته از خون شهدا آرام و برقرار در مسیر محرومیت زدایی،عدالت و پیشرفت...

مردمان این دیار دلشان چون جنگل باغ شادی سبز و وسیع است،به استقبال خادم خود آمده‌اندبا استاندار هم صحبت می‌شوند و او برخی مسائل را میدانی پیگیری می‌کند.

+خاتم و مروست الگوی بهره‌وری در کشاورزی /25 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های اولویت‌دار

آغاز جلسه شورای اداری در دفتر امام جمعه و فضایی که مدیران فارغ از میز و صندلی شانه به شانه هم نشسته‌اند و پرچمی به نام آقا امام حسین (ع) زینت بخش فضاست:

زیر علمت امن ترین جای جهان است "

فرماندار،خاتم را قربانی توسعه نا متوازن می‌داند که مردمی زلال و پای کار نظام و انقلاب دارد و در ادامه  سخن تکمیل بیمارستان،جاده هرات- هرابرجان،امهال وام‌های کشاورزی،اشتغال، زیرساخت فرهنگی و آموزشی،ایاب و ذهاب مدارس،سرمایه گذاری و انبوه مشکلات به جای مانده از سال‌های متمادی برای گره گشایی انتظار می‌کشند!

امام جمعه بیان می‌کند آقای استاندار قدردان نیروهای انقلابی و شما که مدال استاندار جهادی و نمونه کشوری بر سینه دارید هستیم، امید را به جوانان این منطقه  بازگردانید.

خاتم با 4 هزار و 399 دانش آموز، یک هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد دارد، و استاندار بلند در جلسه می‌گوید یعنی یک چهارم! چند ثانیه سکوت تلخ و ادامه صحبت‌های مسئولان شهرستانی...

90 درصد مردم کشاورز و کشاورز زاده اند ، 55 درصد تولید مازاد محصول استراتژیک گندم را تحویل سیلو داده ایم،در تولید دانه‌‌های روغنی و توسعه کشت کم آبخواه پیشرفت خوبی داشته ایم.

استاندار در جلسه به اسم مسئولان شهرستانی را صدا میزند که وضعیت جاده و بیمارستان به کجا رسیده است؟باز به سراغ مدیران استانی می رود هر موضوع همینجا به بحث گذاشته  تا جمع بندی جلسه به استاندار یزد می‌رسد:

«مهران فاطمی»: به مدیران گفته ام عدالت به معنای توزیع یکسان اعتبارات و امکانات نیست،باید اولوی‌ بندی برای رسیدن به توزان در استان صورت گیرد و هرگاه توزیع عادلانه ثروت و خدمات انجام شد آن زمان به رشد واقعی و عدالت رسیده ایم.

در امهال وام های کشاورزی اولویت با خاتم و مروست است.منابع دولتی به مناطق کمتر برخوردار  اختصاص یابد و در فضاهای دیگر از ظرفیت خیران و مسئولیت اجتماعی معادن و صنایع کارها را پیش ببریم.

تلفن استاندار زنگ می‌خورد معاون اجرایی رئیس جمهور پشت خط است،صدا روی بلند گو گذاشته می‌شود و مسائل شاخص خاتم و مروست طرح و معاون اجرایی نیز بر موضوعات مسلط است و از پیگیری برای سرعت بخشی کارها می‌گوید.

استاندار با تفکر پیشین بی توجهی به شهرستان‌های جنوبی مخالف است،بر ادامه کار بیمارستان و جاده هرات -هرابرجان، تکمیل طرح تفضیلی خاتم و توجه ویژه به سهم  ویژه در اعتبارات تاکید می‌کند و از حل مسئله تامین خوراک واحد پتروشیمی خبر می‌دهد.

« مهران فاطمی» چشم انداز خاتم و مروست را تبدیل به شهرستان هدف بهره‌وری،اصلاح الگوی کشت و  تمرکز بر صنایع تبدیلی می‌داند و از تعبیر اینجا هر باغ یک واحد تولیدی است استفاده می‌کند.خورشیدی کردن چاها ی کشاورزی و راه اندازی واحدهای تجمیعی انرژی خورشیدی موضوع مورد  توجه دیگر  اوست.

نوبت به هدیه این سفر می‌رسد و با دستور استاندار 25 میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی سازمان انرژی اتمی جهت تکمیل پروژه‌های اولویت دار  شهرستان خاتم اختصاص یافت.

​​​​​​​​​​​​​​+ تاکید رئیس جمهور و پیشرفت 90 درصدی طرح توسعه بیمارستان خاتم با اعتبار 120 میلیارد تومانی

پس از پایان شورای اداری، استاندار با دقت از  بیمارستان خاتم بازدید می‌کند، با پیمانکار هم صحبت می‌شود و به او اطمینان می‌دهد این پروژه برای تکمیل به زودی تامین اعتبار می‌شود و گزارش‌های مسئولان مرتبط هر قسمت نیز امید را به این دیار پیوند می‌زند که فضایی تخصصی و مناسب برای درمان دردهای بر زمین مانده در راه است.این طرح در سال 1399 با مساحتی بالغ بر 4 هزار و 700 متر مربع ( درمانی و پشتیبانی) آغاز و تکمیل آن به 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار می‌گوید با توجه به کمبود منابع تکمیل این بیمارستان می‌توانست چند سال طول بکشد اما تاکید و حمایت رئیس جمهور سرعت بخشی به کار را امکان پذیر ساخت..

+و  اینجا خانه پدری شهید علی بهمنی

استاندار از پدر و مادر شهید می ‌رسد حالتان خوب است؟ مادر شهید پاسخ می‌دهد به دیدن ما آمدید حالمان خوب شد، خوشحال شدیم، الهی بتوانید به ملت خدمت کنید، این انقلاب برقرار باشد تا همه ما خوشحال باشیم. استاندار میوه‌اش را با پدر و مادر شهید قسمت می‌کند و در فضایی صمیمی از خاطرات خود می‌گویند...

این جمله مادر شهید جای تامل دارد: اسفند 63 شهید شد و روز عید به خانه برگشت!

"صد فصل بهار آید بیرون ننهم گام            ترسم که بیایی تو و در خانه نباشم"

+   به رسم یکشنبه‌های مردمی/ تقویت قدرت ملی با حضور در انتخابات

ملاقات مردمی در دفتر فرماندار برقرار است و استاندار پاسخگوی مردم می‌‌شود،کشاورز، پیر و جوان به میز خدمت میرسند.او برخی از مردم را با اسم کوچک صدا می‌زند انگار آن‌ها را می‌شناسد به موضوعات رسیدگی می‌شود و پس از آن استاندار خود را به صف نمازگزاران مسجد جامع  می‌رساند.

بعد از نماز مسئولان پای صحبت مردم می نشینند،به خوبی کارکرد اجتماعی مسجد عیان است، فرماندار بی پرده ضمن طرح  مطالبات مردم می‌گوید در جلساتی بوده که از خاتم مسئولی حضور نداشته  است اما استاندار حواسش به مطالبات مردم بوده و سهم مناطق کم برخوردار از قلم نیوفتاده است.

در ادامه استاندار بیان می کند:پیامبر اکرم فرمود: آقایی یک فرد به میزان نوکر بودن آن است. و هر چه قدر نوکرترباشی خادم تری ما به معنای واقعی افتخار می کنیم به نوکری مردمی چون شما و در ادامه نکات کلیدی سفر امروز و اقدامات انجام شده را مطرح می کند

گوشه مسجد مشغول نوشتن بودم که خانمی از مردم محلی آمد و گفت: سریع نامه را بنوسید و بدهید به دست استاندار برسانم، گفتم نامه ای ندارم و به فکر فرو رفتم که اگر قراربود من از خاتم برای استاندار نامه بنویسم چه چیزی اولویت داشت؟

با تمام وجود و اعتقاد پای شهرستان‌های کمتر برخودار ایستاده‌ایم و راه حل همه مسائل حضور مردم است اگر حضور مردم نباشد قدرت ملی تضعیف می‌شود و مردم خاتم به ویژه در انتخابات نشان داده‌اند پای نظام و انقلاب ایستاده اند .

+  صادارت جوهر این منطقه به قلب اروپا / ایجاد کارگروه اندیشه ورز با محوریت نخبگان

در مسجد حضرت المهدی(عج) نشست صمیمی دیدار با نخبگان، فعالان اجتماعی و فرهنگی برقرار است استاندار و هییت همراه با این جمع همسفره می شوند و پس از آن صحبت های امیدوار کننده نخبگان:

دغدغه مندی نسبت به ارزش‌های تربیتی و بومی و جمله یک جوان کارآفرین که ما توانستیم جوهر این منطقه یعنی پسته اکبری هرات را به قلب اروپا صادر کنیم و جوان دیگری از راه اندازی گلخانه‌های نوین  می‌گوید و آن سوی دیوار محرومیت بلند همتی جوانان این دیار دیده می‌شود.

استاندار در سخنان پایانی بیان می‌کند ماموریتی بزرگ تر از ساخت ایران اسلامی و ارائه نمادی از تمدن نوین اسلامی به بشریت  نداریم و ماموریت همه ما  به ویژه جوانان در شهرستان خاتم به عنوان بخشی از ایران اسلامی رساندن این شهر در افق تمدنی با ساحتی اندیشه ای، اقتصادی، تجاری و فرهنگی است.

همت جوانان برای صادرات پسته با آن همه دغدغه تعهدات ارزی،آزمایشگاه مرجع و ... آن هم از منطقه ای کم برخودار خرسند کننده است باید این الگوهای موفق مردمی در شهرستان در تراز استانی و ملی معرفی شوند و جوانان نخبه در قالب کارگروه اندیشه ورز ساماندهی و قطار پیشرفت را با سرعت بیشتری به حرکت درآورند./

از این سفر همه پایان آن خوشا که تویی... # یزد-عزیز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار