خبر خوب معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد؛
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با اشاره به اینکه ضابطه حد نصاب در شهرک سامان با پیگیری شهرداری و اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ اصلاح شد، گفت: با این مصوبه، مشکل صدور پروانه در شهرک سامان یزد رفع شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ 24 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد علی سلمانی ندوشن با اشاره به وضعیت صدور پروانه ساخت در شهرک سامان، اظهار کرد: شهرک سامان در خیابان هجرت و کنار انبار بانک صادرات قرار دارد و تفکیکی مسکن و شهرسازی است.
وی خاطرنشان کرد: قطعات این شهرک حدود ۲۶۰ متر است و مشکل آن واگذاری قطعات به دو نفر است و به این صورت حد نصاب هر شخص حدود ۱۳۰ متر می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد عنوان کرد: زمانی که من مدیر منطقه چهار شهرداری بودم، این مشکل را مردم داشتند اما به تازگی مصوبه‌ای از ماده ۵ گرفتیم که بر اساس آن با وجودی که حد نصاب طرح تفصیلی شهرداری ۱۵۰ متر است، ضابطه را برای این شهرک اصلاح کرده و حد نصاب تفکیکی را در حدود ۱۲۰ متر قرار دادیم.
سلمانی خاطرنشان کرد: الان مشکلی برای صدور پروانه ساخت برای این شهرک وجود ندارد و مالکان می‌توانند اقدام کنند و الزامی وجود ندارد که حتما دو شخص با یکدیگر برای گرفتن پروانه اقدام نمایند.
وی بیان کرد: در گذشته شرایط به گونه‌ای بود که برای چنین قطعاتی حتما باید دو نفر با یکدیگر اقدام به دریافت پروانه می‌کردند و با توجه به اینکه ممکن بود یک نفر توان ساخت را داشته باشد و فرد دیگر نداشته باشد یا اصلا یک نفر قصد ساخت دارد و دیگری ندارد مشکلاتی برای مالکان به وجود می‌آمد و نمی‌توانستند پروانه ساخت دریافت نمایند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد تصریح کرد: الان این مشکل به صورت کامل برطرف شده و بر اساس برگ واگذاری که به آنها داده شده می‌توانند درخواست پروانه ساخت نموده و عدم خلافی و پایان کار خود را از شهرداری دریافت کرده و اقدامات لازم برای انجام سند تفکیکی را انجام دهند.
سلمانی در ارتباط با نوع واگذاری قطعات ۲۶۰ متری در این شهرک، گفت: از ابتدا قطعات به گونه‌ای تفکیک شده بود که عرض زمین به اندازه‌ای بود که امکان تفکیک وجود داشت ولی امکان صدور پروانه مشاعی تا پیش از اصلاح ضابطه و کسب مصوبه ماده ۵ که با پیگیری شهرداری انجام شد را نداشتیم.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات این شهرک هم حل شده، خاطرنشان کرد: افرادی که اقدام به کسب پروانه برای کل ۲۶۰ متر کرده‌اند اما تنها قطعه خودشان را ساخته‌اند هم می‌توانند به شهرداری مراجعه کرده و با گرفتن عدم خلافی و پایان کار، اقدام به دریافت سند از مسکن و شهرسازی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار