رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه در طول یکسال گذشته، از فعالیت نخستین مرکز کاشت حلزون در استان یزد با انجام 20 کاشت حلزون موفق خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ 07 February 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سید مهدی هاشمی در نشست خبری که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شد به فعالیت‌های این دانشگاه در طول یک سال قبل اشاره کرد و گفت: در طول یک سال گذشته، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) برای سومین سال پیاپی رتبه نخست کشور در حوزه اهدای عضو را کسب کرد که افتخار بزرگی برای استان به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: همچنین برای نخستین بار مرکز کاشت حلزون در بیمارستان شهید رهنمون افتتاح شد و تاکنون بالغ بر 20 کاشت حلزون موفق در این مرکز انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) ایجاد بخش پیوند مغز استخوان در بیمارستان شهید صدوقی(ره)، را از دیگر خدمات دانشگاه در طول یک سال گذشته دانست و گفت: پس از راه اندازی این مرکز، به یاری خدا پیوندهای بسیار موفقی انجام گرفته است.

هاشمی افزود: انجام عمل جراحی تعویض دریچه قلب بدون جراحی باز یکی دیگر از افتخاراتی است که این دانشگاه در طول یک سال گذشته کسب کرده و برای نخستین بار این عمل سخت و پیچیده در استان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه این عمل پیچیده هم در بیمارستان افشار و هم در بیمارستان شهید صدوقی(ره) انجام گرفت افزود: امسال همچنین ما 82 تخت ویژه و حدود 200 تخت معمولی به تخت‌های درمانی سطح استان اضافه کردیم و علاوه بر آن افتتاح و راه اندازی بیمارستان بحران را با حضور رئیس سازمان مدیریت کشور انجام گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) از راه اندازی طرح توسعه بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مهر خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم این طرح در هفته‌آینده با حضور مسئولان کشوری به بهره برداری برسد.

هاشمی با بیان اینکه در یک سال گذشته پروژه پت اسکن با پیشرفت فیزیکی 100 درصدی روبرو بوده عنوان کرد: امیدواریم که در ماه‍‌های آینده بتوانیم آن را صورت رسمی افتتاح کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پت اسکن دستگاه پیشرفته‌ای برای تشخیص سرطان و انتشار آن در قسمت‌های مختلف بدن است گفت: این تکنولوژی در کل کشور تنها در اختیار چند مرکز محدود است و استان یزد هم در آینده‌ای نزدیک با بهره برداری از آن صاحب این تکنولوژی پیشرفته تشخیصی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد از نصب دستگاه توموتراپی در مرکز شهید رمضان زاده خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم که بتوانیم این مرکز را در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری برسانیم.

هاشمی افزود: در یک سال گذشته همچنین ما سه دستگاه ام‌.آر.آی را در شهرستان‌های تفت، ابرکوه و مهریز به صورت دولتی افتتاح کردیم و الان این مراکز در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

وی از نصب دستگاه سی.تی.اسکن و همچنین ساخت بخش سی.سی.یو در بیمارستان بهاباد خبر داد و افزود: هفته آینده خدمات جدید بیمارستان بهاباد به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) گفت: افزایش 25 دستگاه دیالیز در استان، ایجاد مرکز درمان ناباروری درمان سطح دو در شهرستان ابرکوه، نجات 162 فرزند سقط در طرح نفس(نجات فرزندان سقط) و افزایش آمار بستری و اعمال جراحی در بیمارستان‌های دولتی از دیگر اقدامات و فعالیت‌های یک سال گذشته این دانشگاه در حوزه درمان است.

هاشمی گفت: در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه هم اقدامات بسیار گسترده‌ای طی یک سال قبل انجام گرفته که از جمله آن می‌توان به بهره برداری از 18 واحد بهداشتی در سراسر استان اشاره کرد.

وی افزود: پروژه مرکز خدمات جامع سلامت طزرجان با یک هزار و 100 متر زیربنا، پایگاه سلامت استقلال و مرکز خدمات جامع سلامت جوی هرهر در یزد، پایگاه سلامت گلستان، مرکز خدمات جامع سلامت در علی‌آباد تفت از جمله این پروژه‌ها هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) کسب رتبه دوم کشور در حوزه غربالگری سرطان روده بزرگ، بیماریابی سل در 23 هزار نفر اتباع افغانی مقیم استان با شناسایی 62 بیمار و انجام درمان رایگان را هم از دیگر اقدامات این دانشگاه در حوزه بهداشتی طی یک سال گذشته دانست.

هاشمی از راه اندازی 11 مرکز مردمی نفس در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت در یزد خبر داد و گفت: پروژه تسکین هم به عنوان تامین سلامت کارکنان یزد نوین با همکاری دستگاه‌های مختلف در حال انجام است و وضعیت سلامت کارکنان تمام دستگاه‌ها بررسی می‌شود.

وی افزود: طرح کشوری سلامت خانواده و نظام ارجاع هم در استان یزد در دو شهرستان مهریز و ابرکوه به عنوان شهرستان‌های شاخص شروع شده و مراحل انتهایی جذب نیرو و اجرای آن در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد افزود: در پویش ملی سلامت که از نیمه دی ماه تا دو هفته پیش ادامه داشت، غربالگری پرفشاری خون و دیابت در افراد بالای 18 سال در شهرها و روستاها به صورت کشوری انجام شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار