مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:
 با حضور محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خانه شرکت سنگ آهن سورک به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ 08 February 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه با افتتاح این خانه بهداشت، 292 خانه بهداشت در استان یزد به کارگران خدمات بهداشتی در واحدهای تولیدی ارائه می دهند تصریح کرد: به استناد ماده 47 قانون کار، تامین سلامت، بهداشت جسمی و روانی کارگران در هر شغلی که باشند و ارتقاء سطح آن با ایجاد خانه های بهداشت کار در واحدهای تولیدی دنبال می شود.
وی با بیان اینکه در واحدهایی که تعداد کارگران بالای 500 نفر دارند قریب به 35 مرکز بهداشت کارگری در استان مشغول به ارائه خدمات بهداشتی هستند تصریح کرد: پیشگیري از حوادث و بیماريهاي ناشی از کار و حفاظت کارگران از خطراتی که سلامتی آنان را تهدید می نمایند، به کار گماردن کارگران به کاري که متناسب با استعداد جسمی و روانی آنان باشد و به عبارت دیگر تطبیـق کار با کارگر و بالعکس از جمله وظایفی است که بر عهده مسئولین این مراکز بهداشتی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: کارگران کارگاه باید لااقل سالی یک بار مورد معاینه پزشکی قـرار گیرنـد و لزوم راه اندازی مراکز خدمات بهداشتی در واحدهای تولیدی ضروری است.
وی با اشاره به اینکه 160 ایستگاه بهگر در واحدهای کوچک تولیدی نیز در استان یزد به کارگران شریف خدمات بهداشتی ارائه می کنند خاطرنشان کرد: مسئول بهداشت واحد تولیدی باید نسبت به کلیه عوامل فیزیکـی و شـیمیایی و بیولـوژیکی کـه ممکـن اسـت سـلامت کارگران را مختل سازد مانند گرد و غبار، بخارات و گازهاي زیان آور، صدا، حـرارت و ... حساس باشد و وسایل مورد نیاز کارگران جهت حفظ سلامتشان را در اختیار آنها قرار دهد و بر رعایت موارد بهداشتی توسط کارگران اصرار ورزد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار