معاون وزیر صنعت از سفر یک گروه ۴۰۰ نفره از تاجران و نمایندگان واحدهای صنعتی ایتالیا به ایران خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 26 November 2015
به گزارش تابناک یزد، ولی‌الله افخمی راد، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: هفته آینده گروهی تجاری متشکل از 400 کمپانی ایتالیایی به ایران می آیند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که هم‎‎اکنون به طور متوسط یک یا دو تیم تجاری از کشورهای مختلف در طول هر هفته به کشورمان اعزام می‎‎شوند، فزود: قرار است این گروه ایتالیایی در مدت دو روز حضورشان در ایران، ضمن ملاقات با تاجران و صنعتگران ایرانی، از برخی مراکز تجاری و صنعتی نیز بازدید کنند.

ولی‌الله افخمی راد در ادامه بر اتخاذ تدابیری برای اطلاع صادرکنندگان از مذاکرات هیات‎‎های تجاری در کشورمان برای جلب مشارکت‌ سرمایه‎‎گذاری‏‏ های خارجی و تقویت حضورشان در بازارهای جهانی تاکید کرد و گفت: در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور تولید به ویژه تولید همراه با صادرات، امری بسیار خطیر است و قطعا تلاش‎‎هایی که در این زمینه انجام می‌شود به نتیجه خواهد رسید.

او به تولیدکنندگان کشورمان توصیه کرد فقط به فکر بازار داخلی نباشند و حضور در بازارهای جهانی و رقابت با تولیدکنندگان بین المللی را نیز مورد توجه جدی قرار دهند.

این مقام وزارت صنعت و تجارت تاکید کرد: اگر امروز تنها تولید برای بازار داخل مدنظر قرار گیرد با مشکل مواجه خواهیم شد، چرا که در شرایط کنونی سرمایه‎‎گذاری بدون در نظر گرفتن سهمی برای بازارهای خارجی بی‎‎نتیجه خواهد ماند و رکود حاکم بر کشور حکم می‎‎کند که فعالان صنعتی، محصولات خود را با نگاه صادراتی تولید و روانه‌ی بازار کنند.

* ایتالیایی ها خسارت می خواهند

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز درباره رابطه تجاری این دو کشور گفت: پس از مذاکرات انرژی هسته‌ای، بسیاری از کشورهای اروپایی تمایل خود را برای برقراری رابطه تجاری با ایران نشان داده‌اند که ایتالیا نیز با سفر وزرای امور خارجه و صنایع خود، مشتاق این همکاری هستند.

وی با بیان اینکه سفر اول وزرا بیشتر برای آب‌ کردن یخ روابط دو کشور ایتالیا و ایران بوده است، افزود: ایتالیا پس از آلمان، دومین کشور اروپایی بوده که با ایران همکاری داشته است.

نعمت‌زاده با اشاره به توانایی علمی و مهندسی ایتالیا عنوان‌کرد: این کشور در زمینه‌های مدیریت، بازرگانی، صادرات و فناوری همکاری زیادی با ایران داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایتالیا در چندین زمینه از جمله نفت و گاز از مزیت نسبی برخوردار است، گفت: در صنعت خودروسازی ایتالیا به علت سهیم بودن آمریکا در آن، تاکنون موانعی سر راه صنعت خودروسازی ایتالیا و ایران بوده است.

وی با اشاره به ادعاهای برخی از شرکت‌های ایتالیایی مبنی بر پرداخت خسارت مالی به علت تحریم‌های اقتصادی ایران گفت: در زمان تحریم به علت مشکلات پرداختی از سوی بانک‌ها مشکلاتی وجود داشت به این علت که هیچ بانکی پولی را نمی‌پذیرفت در نتیجه با کاهش تحریم‌ها بانک مرکزی موظف است این موارد را دنبال کند.


شبکه خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار