کد خبر: ۱۴۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 15 December 2015

به گزارش تابناک یزد،نشست بررسي مسائل مربوط به ايجاد مركز انتقال خون در شهرستان تفت با حضور مدير كل انتقال خون استان یزد، فرماندار و رییس شبکه بهداشت و درمان و رییس شورای شهر تفت تشكيل شد.

 "نقی تقوایی" مدیر کل انتقال خون یزد در این نشست با اشاره به سابقه اهداي خون در شهرستان تفت، گفت: ايجاد مركز ثابت خونگيري در شهرستان‎‎ها مستلزم تحقق شرايط خاصي است و در صورت كسب مجوزهاي لازم و تامين مكان و تجهیزات مورد نياز توسط خیرین در شهرستان، انتقال خون استان آمادگي ارائه خدمت در شهرستان تفت دارد.

وی يكي از مهم‌ترین چالش‎‎های پیش روی این سازمان را كمبود نيروي انساني متخصص عنوان و ابراز اميدواري كرد با مساعدت شبکه بهداشت و درمان شهرستان، شاهد استقرار دوباره تيم سيار انتقال خون به صورت منظم در شهرستان در صورت استقبال مردم باشيم.

"محمود زارع رشكوييه" فرماندار تفت نیز در این نشست با اشاره به درخواست‎‎هاي متعدد مردمي براي ايجاد مركز انتقال خون در شهرستان تفت، گفت: شهرستان تفت از پراكندگي جغرافيايي و روستاهاي متعددي برخوردار است و اين مسئله بر اهميت تحقق اين درخواست مردمي مي افزايد.

وی با اشاره به اهميت موضوع انتقال خون اظهار کرد: خون، حيات انسان و از ضروري‎‎ترين نيازها در حوزه بهداشت و درمان است و فعاليت اين سازمان نيز حساس و دقيق است.

فرماندار تفت با اشاره به برنامه‎‎هاي كوتاه مدت براي انجام فعاليت لازم براي اهداي خون در تفت گفت: مركز بهداشت و درمان شهرستان تفت آمادگي خود را براي انجام موقت فعاليت خونگيري از مردم شريف تفت اعلام كرده است و در كوتاه مدت مي‎‎توان با برنامه ريزي و اطلاع رساني دقيق اين موضوع را پوشش داد.

زارع رشکوئیه از برنامه‎‎ريزي‎‎هاي لازم براي انجام منظم خونگيري در تفت با همكاري و مشاركت پرسنل مركز بهداشت و درمان تفت پس از كسب آموزش‎‎هاي لازم خبر داد و از همكاري اداره كل انتقال خون استان یزد در اين رابطه قدرداني كرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار