کد خبر: ۲۱۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴ 11 April 2016

به گزارش تابناک یزد،فرماندار شهرستان تفت اظهار كرد: اقتصاد مقاومتی در حقيقت، ترویج فرهنگ کار و کوشش و خود اتکایی ملي است.

 "محمود زارع رشكوئيه" اولویت‌های کاری حوزه‌های مختلف در سال 95 در تفت را با رویکرد اقتصاد مقاومتی بررسی، احصاء، تعیین و در خصوص راهکارهای تسریع در تحقق آن به ايراد سخن كرد.

وي با اشاره به اصلی‌ترین محورهای عملیاتی كردن اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: حمایت از تولید ملی، مدیریت مصرف و منابع، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات و حرکت بر اساس برنامه، از مسائل و محورهای مهمی است که همه متولیان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار نقش مدیران دستگاه‌های اجرایی را در زمینه‌سازی برای تحقق محورهای اقتصاد مقاومتی یادآور شد و ادامه داد: مدیران دستگاه‌ها باید با شناخت آگاهانه از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین رصد دقیق نیازها و مشکلات دستگاه خود، برنامه لازم برای تطبیق با این سیاست‌ها را تدوین و نتایج حاصل از اجرای آن را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

وی با اشاره به این که در زمینه بسترسازی اقتصاد مقاومتی و فرهنگ‌سازی آن در کشور قدمهای خوبی برداشته شده است افزود: آنچه که امروز به فرموده مقام معظم رهبری به آن نیازمندیم اقدام عملی و روشن در این رابطه است.

زارع کاهش وابستگی بودجه کشور به منابع نفتی، توجه به صادرات، پیگیری برای حل مسائل و مشکلات در بخش‌های تولیدی و غيره را برخی از اقدامات اساسی دولت تدبیر و امید در این رابطه برشمرد و اظهار كرد: دستگاه‌های اجرایی در شهرستان نیز باید با هوشیاری و تلاش مضاعف، راه‌های کمک به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور را بشناسند و نقش مهم خویش را به درستی ایفا كنند.

فرماندار در پايان با بیان این که اقتصاد مقاومتی، در حقیقت ترویج فرهنگ کار و کوشش در کشور و خود اتکایی است، گفت: باید به توان و نیروی عظیم خود باور داشته باشیم و تولید ایرانی را ارج بنهیم تا شکوفایی اقتصادی در کشور رونق یابد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار