کد خبر: ۲۱۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 24 April 2016

به گزارش تابناک یزد،فرماندار شهرستان تفت تاكيد كرد: حل چالش آب، نيازمند عزمي همگاني است و فرد فرد افراد جامعه بايد خود را در مسير رفع اين معضل مسئول بدانند.

 "محمود زارع رشكوئيه" در نشست شوراي مديريت بحران شهرستان تفت كه با موضوع بررسي وضعيت تامين آب اين شهرستان در آستانه فصل گرما برگزار شد، با اشاره به خشكسالي‌هاي پي در پي و كاهش نزولات آسماني در سال آبي گذشته، گفت: شهرستان تفت به دليل اقليم و شرايط خاص زيست محيطي خود با موضوع آب، پيوند ناگسستني دارد و در قياس با ساير مناطق، موضوع تامين آب در شهرستان تفت از شرايط بسيار حساس و خاصي برخوردار است.

وي با اشاره به ضرورت فرهنگسازي لازم براي استفاده بهينه از آب در بخش‌هاي مختلف شرب، كشاورزي، صنعتي و خدمات، اظهار كرد: حل چالش آب، نيازمند عزمي همگاني است و فرد فرد افراد جامعه بايد خود را در مسير رفع اين معضل مسئول بدانند.

فرماندار با اشاره به ضرورت مديريت مصرف آب، عنوان كرد: دستگاه‌هاي اجرايي و متوليان مرتبط با مديريت شهري و مراكز آموزشي نيز بايد در اين رابطه با رصد دقيق شرايط و اصلاح شبكه‌هاي آبياري، در اين عرصه پيشگام باشند و خود، به بانيان اصلي فرهنگ‌سازي در اين حوزه بدل شوند.

زارع با قدرداني از مديريت بحران آب در تابستان سال گذشته از سوي بخشداران و متوليان آب شهرستان، ادامه داد: شوراي مديريت بحران شهرستان با بهره‌گيري از نظرات و ديدگاه‌هاي همه نخبگان و كارشناسان حوزه آب، بهترين راهكارها را براي مديريت بحران آب در تابستان امسال و راهكارهاي دراز مدت براي حل اين معضل، ارائه كند.

فرماندار تفت همچنين با تاكيد بر اهميت و ضرورت اصلاح شبكه‌هاي آبياري در بخش كشاورزي، ادامه داد: بايد با توجيه كشاورزان به ويژه در عرصه‌هاي خرده مالكي، زمينه را براي توسعه آبياري نوين فراهم آوريم چرا كه با تحقق اين موضوع، بخش عمده‌اي از مسائل و مشكلات در بخش آبياري كشاورزي مرتفع خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار