شواهد بیانگر برخی بی عدالتی و تبعیض در بین کارکنان دولت در استان یزد حکایت می کند.
کد خبر: ۲۳۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 30 May 2016

به گزارش تابناک یزد،این تبعیض ها چنان علنی شده است که شب گذشته شبکه تابان یزد نیز در بخش خبری خود از این موضوع خبر داد.

بنابراین گزارش،این شبکه خبری بیان کرد که برخی از ادارات دولتی استان یزد بمناسبت های مختلف به کارکنان خود پاداش های میلیونی اهداء کرده است و این مسئله در حالی است که برخی ادارات حتی توان پرداخت اندک حقوق کارکنان خود را ندارند!

این تبعیض همچنین چنان علنی شده است که برخی ادارات استان یزد بعد از گذشت دو ماه هنوز قراردادی را با کارکنان قراردادی خود ثبت نکرده اند.

عامه کارمندان استان یزد معمولاًًبا کلي قناعت ماه را به پايان مي برند. آنان با حقوقي که دريافت مي کنند، زندگي نهايت متوسطي دارند.

اما در همین حال، دلایلی که کارشناسان برای پایین بودن ساعات کاری مفید ذکر می‌کنند عبارتند از پایین بودن دستمزدها و حقوق، ضعف مدیریت و نظارت، سیستم فرسوده اداری، ضعف فرهنگی و آموزشی کارکنان و بی‌انگیزه بودن آن‌ها. بر این اساس زیاد بودن ساعات کاری و کم بودن تعطیلات شاید آخرین دلیلی باشد که در توجیه ساعات کاری غیرمفید بیان می‌شود.

کارشناسان بر این باورند که تا زمانی که یک کارمند حقوق کافی دریافت نمی‌کند و ذهنش همواره درگیر حل مشکلات مالی است و مادامی که تورم چندین گام جلوتر از چشم‌اندازهای آتی شغلی او پیش می‌رود، نمی‌توان با افزایش تعطیلات به بهبود شرایط کمک کرد و روحیه افراد را تقویت نمود. چرا که گذران تعطیلات نیز به نوبه خود مستلزم مخارج و همچنین وجود امکانات مناسب برای سپری کردن تعطیلات به شیوه مفید است.

به هرحال به نظر می رسد نقش نهادهای نظارتی در این خصوص مهم و ضروری است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
از دولت آقای روحانی بیشتر توقع داشتیم...رای مجدد به ایشان اشتباه است.
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
نمونه این بی عدالتی ها هم در اداره هواشناسی یزد نیز شاهد هستیم
متاسفانه چون مدرک مدیر مربوطه مصداق بارز ضربالمثل فوت زمین تا اسمان فرق دارد و ایشان با مدرک زمین شناسی در هواشناسی به عنوان مدیر منصوب گردیده متاسفانه با مشکلات مدیریتی بسیاری مواجه هستیم و با کارمندان به صورت سلیقه ای برخورد میشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار