امام جمعه روستای محمد آباد یزد از شکل گیری کمپین دوچرخه سواری که روزهای سه شنبه در شهر یزد شکل گرفته است بشدت انتقاد نمود.
کد خبر: ۲۴۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۸ 09 June 2016

به گزارش تابناک یزد،حجه الاسلام سید کاظم مدرسی با اشاره به جریان دوچرخه سواری در روز سه شنبه ها و توسط برخی ادارات (و با میزبانی شهرداری یزد)اجرا می‌شود، گفته است:متاسفانه اخیرا مشاهده شده مردان و زنان نامحرم در سطح شهر و در انظار عمومی به بهانه روز پاک، سوار بر دوچرخه شده اند که این اقدام با موازین دین مبین اسلام و عرف جامعه دارالعباده سازگاری ندارد و زنان جامعه حق ندارند اینگونه در مجامع عمومی ظاهر شوند.

به گته وی،این کارباید در مکانی مناسب و در شآن یک زن مسلمان به ورزش پرداخته و محدوده عفت زنانه و حیای اجتماعی را رعایت کنند.خوشبختانه برخی افراد متدین در ادارات نسبت به این حرکت اعتراض کرده اند ولی متأسفانه مورد توجه مسئولان ذیربط قرار نگرفته است که این امر جای تأمل داشته و باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود:ما این را وظیفه خود می دانیم که نسبت به این اقدامات هشدار دهم و از مسببین این دست تحرکات بخواهیم تا کاری نکنند که خدای نکرده در این ماه پربرکت قلوب مؤمنین را به درد آورده و باعث رنجش خاطر مردم شوند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علیرضا آیت اللهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
فتوا فرموده اند که دوچرخه سواران در خیابان کنار یکدیگر نامحرم اند .
استیضاح : در کجای قرآن کریم و از کدام حدیث نبوی (ص) چنین برداشتی داشته اند ؟ لطفا" مستندات خود را از موازین دین مبین اسلام ارائه فرمایند ؛ و اگر عرف جامعه یزد تغییر ناپذیر است آیا باید به دوره طاغوت بازگردیم ؟ یا دوره تسنن قبل از صفویان ؟! یا اصولا" به زمان زرتشتیگری ؟!
استفتاء : آیا مردان و زنانی که در پیاده روی خیابانها و کوچه ها از کنار یکدیگر عبور می کنند را باید شلٌاق زد ؟ یا مردان و زنانی که در تاکسی و امثال آن کنار یکدیگر می نشینند را باید سنگسار کرد ؟!
استیضاح : آیا مقابله با این وضع به نوعی بدعت گذاری در دینِ مبین اسلام و در واقع دینآوری جدید نیست ؟
*
آیا زنانی که در منظر عموم رانندگی می کنند را باید از رانندگی محروم کرد ؟ حق رانندگی و ورزش را از تمام زنان مسلمان جهان سلب نمود ، چه در حد خلبانی تا به دوچرخه سواری ؟ لطفا" مستند فرمایند که :
- برحسب کدام آیه قرآن ؟
- برحسب کدام حدیث نبوی معتبر الروایه ؟
- بر حسب کدام فتوای ولی فقیه ؟
آیا برحسب تقلید از ملک سلمان و حکومت وهابی عربستان ؟-
و نهایتا"اینکه آیا شهر یزد و شهرداری یزد در قلمرو امام جمعه محترم محمد آباد است یا امام جمعه محترم یزد ؟!
به نظر می رسد دخالت نماینده محترم ولی فقیه وامام جمعه یزد در این خصوص ضرورت یافته است تا نهایتا" ما نظر مقام محترم ولی فقیه را جویا گردیم ؛ انشاء الله تبارک و تعالی .
hasan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
متاسفانه این گونه کوته بینی ها آسیب زیادی به دین می زند
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دوچرخه سواری با اتو مبیل رانی وهواپیما رانی فرق دارد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار