معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: با انجام فعالیت های فرهنگی و آگاه سازی زوج ها، میزان وقوع طلاق استان در سال های اخیر از 22 درصد به پنج درصد کاهش یافته است .
کد خبر: ۲۵۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 26 June 2016
به گزارش تابناک یزد، سیدعلی اصغر رفاهی به مناسب هفته قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اولویت فعالیت های پیشگیرانه در دستگاه ها قضایی استان، افزود: اقدامات پیشگیرانه با ایجاد مراکز تحکیم خانواده و انجام امور مشاوره ای در کاهش نرخ طلاق استان در چهار سال موثر بوده است .
وی ادامه داد: در این سال ها علاوه بر کنترل نرخ طلاق، تشکیل پرونده در دادسراها با کاهش 13 درصدی همراه بوده و جمعیت کیفری استان یزد نیز
1.5 درصد کاهش یافته که آمار قابل توجهی در مقایسه با سال های گذشته است .
رفاهی خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات قوه قضائیه که اخیر به استان ها ابلاغ شده، در استان یزد پنج جرم که بیشتری فراوانی را دارد به ترتیب سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، تصادفات، توهین و تهدید بوده است .
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری یزد بروز ضرب و جرح در استان را ازمعضلات عمده دانست و بررسی این آسیب اجتماعی را از الویت های این معاونت بیان کرد.
رفاهی تصریح کرد: برای جلوگیری از خشونت باید با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی و شهرداری ها، مرکزی برای کنترل این معضل ایجاد شود .
وی ادامه داد: ایجاد مرکز مراقبت پس از خروج زندانیان یکی از مواردی است که برای تحقق اهداف قوه قضائیه در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در یزد ضروری است که با همکاری دستگاه های مختلف و مردم باید نسبت به راه اندازی آن اقدام شود .
وی در ادامه با تشریح اقدامات این معاونت در بخش های مختلف پیشگیری در رابطه با موضوع طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مسائل اخلاقی در استان، یکی از طرح های مهم در این زمینه را طرح آینه ذکر کرد .
رفاهی اظهار داشت: در قالب این طرح دوره های مختلف آموزشی برای زوج های جوان، خانواده ها آنها و همچنین زندانیان و سایر اقشار بر حسب نیاز تشکیل و آموزش های فرهنگی، توجیهی، آگاه سازی و پیشگیرانه انجام گرفته است .
وی گفت: استان یزد در خصوص برگزاری فعالیت های پیشگیرانه در سطح کشور جزء پنح استان برترمعرفی شده و در این حوزه به کار و فعالیت بیشتر با همکاری دستگاه های اجرایی و مردم نیاز است .
وی یادآور شد: در سال گذشته افزون بر 70 برنامه در این معاونت در بخش های اجتماعی و پیشگیری برگزار شده است.
اول تا هفتم تیرماه هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است .
استان یزد با حدود یک میلیون و 80 هزار نفر جمعیت از نظر شاخص های امنیت اجتماعی در کشور جزو استان های کم آسیب و با امنیت بالا قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار