مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی استان یزد گفت: بر امور شرعی مرتبط با ذبح دام در کشتارگاه‌های سطح استان نظارت کامل صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۲۵۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 28 June 2016
به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی اظهار کرد: گاها مشاهده می‌شود خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ای که در نشست‌های خبری جهاد کشاورزی شرکت می‌کنند هیچ یک از سئوالاتشان در عرصه فرهنگ و ارتقای سطح معنوی و فرهنگی کارشناسان و پرسنل و خانواده‌ها و بهره‌برداران بخش کشاورزی و دام نیست.
وی ادامه داد: این خود نیز دلیل است بر مظلومیت مباحث فرهنگی در حالی که این مسائل کلیدی و بنیادی هستند که البته این رو یادآوری می‌کنم بعضی فرهنگ و مسائل فرهنگی را به مثابه سبزی سرسفره می‌دانند و قائلند که اگر بود چه بهتر، نبودم نبود در حالی که ما در آموزه‌های دینی داریم که حضرت ثامن‌الائمه امام رضا(ع) سر سفره‌ای که سبزی نبود نمی‌نشستند.
حجت‌الاسلام موسوی افزود: بنابراین من تشکر می‌کنم از خبرگزاری ایکنا که همواره هم و غم مباحث فرهنگی را مدنظر داشته و دارد و امید که همگان در جهت ارتقای فرهنگ تلاش کنیم. 
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی استان یزد گفت: خوشبختانه در مباحث مربوط به امر ارتقا سطح معنوی و فرهنگی هم کارشناسان و هم پرسنل عادی سازمان و نیز خانواده‌ها و بهره‌برداران بخش کشاورزی و دام بحث‌های بسیار کلیدی و کارهای بنیادی و اساسی صورت گرفته و در دستور کار است.
وی ادامه داد: مسابقات قرآنی سازمان که به صورت سراسری نیز برگزار می‌شود از جمله اقدامات در این راستا است و به صورت شهرستانی، استانی و نهایتا کشوری برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام موسوی گفت: در این مباحث کاملا اهتمام خاص و جدی صورت گرفته و همچنین در بخش‌های مربوط به اطلاع‌رسانی دینی هم مربوط به بهره‌برداران که در سطح استان هستند این امر را دنبال می‌کنیم.
وی افزود: در بخش مربوط به اوقات فراغت و تابستان برنامه بسیار حجیم و جامعی را برای فرزندان و خانواده‌ها و همسران کارشناسان و پرسنل و دست‌اندرکاران سازمان در سطح استان در نظر گرفته شده که ثبت‌نام آغاز شده است.
وی ادامه داد: در مورد ماه مبارک رمضان هم خوشبختانه مباحث مربوط به تلاوت قرآن و جزء خوانی را داریم که در همه ادارات کل زیر مجموعه سازمان در یزد این برنامه صبح قبل از وقت اداری شروع می‌شود و برای ایام ماه مبارک رمضان یک برنامه ۲۴ساعته آموزشی تفسیر قرآن با محوریت سوره فرقان در حال اجرا است و مباحث تفسیری و قرآنی را برای کارمندان و پرسنل سازمان و ادارات تابعه در حال اجرا داریم.
حجت‌الاسلام موسوی اظهار کرد: نکته مهمی که در بخش مربوط به دام و طیور وجود دارد گاهی زمزمه‌هایی می‌آید که این گوشت مشکل دارد، این مرغ به نحو صحیح ذبح نشده است و اگر این شایعات در جامعه گسترش یابد باعث می‌شود در بحث‌های مربوط به کشتار دام و طیور مشکل اساسی پیش می‌آید.
وی ادامه داد: در این بخش که یک امر بسیار مهم فرهنگی و مذهبی است اقدامات خوبی انجام شده به نحوی که در کشتارگاه‌های سطح استان ناظر ویژه قرار داده شده تا بر مسایل مربوط به ذبح از جمله اینکه که دام در مقابل قبله که مقادیم حیوان باید روبه رو قبله باشد، ذابح مسلمان باشد، با نام خدا و بسم الله شروع کند، ابزار و آلات مربوط به ذبح آهنی باشد، اینها نکاتی است که ما روی آن‌ها نظارت داریم.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی استان یزد گفت: گاهی صحبت‌هایی در خصوص کشتار شنیده می‌شود و باید گفت ما با ضرس قاطع در این بخش هم که یک مبحث بسیار مهم فرهنگی و مذهبی و دینی است اطمینان می‌دهیم به همه شهروندان عزیز که ناظرهایی که بر امر ذبح طیور و دام ناظر هستند این امر را به دقت دنبال می‌کنند که آنچه به دستشان می‌رسد هم حلال باشد و هم پاک و پاکیزه.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار