بیش از نیمی از صنایع استان یزد درخواست کمک کرده اند
استاندار یزد و رئیس کار گروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: نیازمند رسیدن به دید و نگاهی جامع در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی برای رونق کسب و کار هستیم.
کد خبر: ۲۸۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 23 August 2016
به گزارش تابناک یزد ، سیدمحمد میرمحمدی عصر دوشنبه در بیست و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: اگر همه بویژه بانک ها احساس کنند پرداخت تسهیلات موجب رونق و جلوگیری از بیکاری و آسیب های اجتماعی می شود قطعا کارها بهتر پیش می رود.
وی افزود: از سوی دیگر کسانی که برای دریافت تسهیلات اقدام می کنند نباید به این موضوع به عنوان فرصت نگاه کرده و در نتیجه در تکمیل مدارک با کمترین مشکل عقب نشینی کنند.
استاندار یزد تاکید کرد: درخواست های دارای مشکل در کارگروه ها برگردانده شود تا در صورت تاخیر در ادامه کار ، این تاخیرها به حساب بانک ها گذاشته نشود.
میرمحمدی به مدیران دستگاه ها و بانک ها توصیه کرد تا با تسریع در پرداخت قانونی تسهیلات به واحدهای تولیدی ، اشراف قانونی، تجارب و مدیریت قوی خود را نشان دهند.
رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد تاکید کرد: این تسهیلات را دولت برای حمایت از صنایع و رونق تولید اختصاص داده از این رو باید بدون تنگ نظری و با سرعت و راحت و البته در چارچوب قانون در اختیار صنایع قرار دهیم .
وی تصریح کرد: مطمئن باشید تصمیماتی که درخصوص حمایت از تولید یا مسائل کلان گرفته می شود بر پایه کار کارشناسی قوی و بنیه علمی و با توجه به وضعیت منطقه ای و بین المللی است.
نماینده عالی دولت در استان یزد در پایان تسریع بانکهایی که همچنان پرداختی به واحدهای تولیدی نداشته اند را خواستار شد.
میرمحمدی همچنین با بیان اینکه پرداخت های بانک ها متفاوت است گفت: سهمیه ای را در این زمان دولت برای رونق واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در کشور و استان ها در نظر گرفته از این رو نمی خواهیم این سهمیه در عملکرد بانک ها با سایر پرداخت ها مخلوط شده و فعالیت ها غیرشفاف شود.


 محمدرضا علمدار یزدی در بیست و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد به ریاست استاندار برگزار شد افزود: تا قبل از جلسه امروز 431 جلسه کمیته تخصصی و کارشناسی و 27جلسه اصلی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی برگزار شده است. 
وی اظهار کرد: در این جلسه ها در مجموع یکهزار و 293مصوبه داشتیم و تعداد پرونده های مطرح شده 1146 فقره بوده است. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اضافه کرد: یکهزار و 43مورد از درخواست ها شامل 81 درصد درخواست ها مربوط به مسائل بانکی بوده که همکاری کرده اند و از این نظر از بانک ها در پرداخت تسهیلات تشکر می کنیم. 
علمدار رتبه پرداخت بانک ها را به ترتیب بانک صنعت، معدن، رتبه اول ، بانک رفاه کارگران رتبه دوم و بانک ملی را رتبه سوم ذکر و تصریح کرد: بیشترین درخواست تسهیلات جلسه امروز هم مربوط به بانک های ملی، صادرات، تجارت و ملت بوده است. 
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یادآور شد: با وجودی که این استان از لحاظ مصوبات در جایگاه خوبی قرار دارد ولی تقاضا داریم در پرداخت تسهیلات تسریع شود. 
این جلسه با هدف بررسی مشکلات واحدها ، ارائه گزارش بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات و بررسی نتایج کمیته تسهیلات رونق استان در استانداری برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار