استاندار یزد گفت: باید از ارائه آمارهای غیرواقعی و نادرست به شدت پرهیز کرد زیرا ارائه این آمار در کار ایجاد مشکل می کند و نمی توانیم در برنامه ریزی ها به تصمیم درستی برسیم.
کد خبر: ۳۰۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 25 September 2016
به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: مجموعه استان باید بداند که بانکها به چه میزان نقدینگی به صنعت تزریق کرده اند و واحدهای صنعتی و تولیدی دریافت کننده نیز باید پاسخگوی تسهیلات دریافتی باشند.
میرمحمدی با اشاره به پرداخت تسهیلات از سوی بانکها در خارج از نوبت افزود: از مدیران عامل بانکهای استان می خواهم اگر خارج از سامانه بهین یاب و مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز تسهیلاتی به صنایع استان پرداخت کرده اند، مجموع آنها را به تفکیک پرداخت سرمایه در گردش و ثابت به این کارگروه ارائه کنند.
وی گفت: شایسته است بانکها فعالیتهای خود را در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی دارای مشکل سریع تر انجام دهند تا شاهد رفع مشکلات در این حوزه باشیم.
میرمحمدی ادامه داد: بیان می شود متوسط پرداخت تسهیلات بانکها در کشور 15 درصد است و اگر این موضوع درست هم باشد نباید مبنای مدیران عامل بانکهای استان قرار گیرد بلکه شایسته است مبنا را مشتریان خوش حساب و کارآفرین معرفی شده به بانک قرار دهیم.
وی افزود: اینکه گفته می شود همه واحدهای صنعتی و تولیدی استان با مشکل دپو مواجه هستند گفته نادرستی است زیرا طبق گزارشات رسیده در حال حاضر در استان واحدهایی داریم که تولیدات سفارشی برای حتی یک سال آینده دریافت کرده اند.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: لازم است بازار خارجی محصولات تولیدی استان را با مدیریت صحیح، بازاریابی درست و افزایش کیفیت محصولات گسترش دهیم و اگر بعضی از کشورهایی که الآن در صادرات محصولات به آنها با مشکل مواجه هستیم، با کشورهای دیگر از جمله کشورهای آسیای میانه ارتباط تجاری برقرار کنیم.
***معرفی هزار و 153 واحد تولیدی و صنعتی استان به بانکها برای دریافت تسهیلات
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه بیان کرد: دوهزار و 103 واحد تولیدی و صنعتی برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که از این تعداد هزار و 153 واحد برای دریافت تسهیلات به بانکهای استان معرفی شده اند.
محمدرضا علمدار یزدی افزود: مجموعا 950 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی متقاضی پرداخت خواهد شد و تا امروز 144 میلیارد تومان از این مبلغ به 136 واحد صنعتی پرداخت شده است.
در ابتدای جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مدیران عامل بانکهای استان گزارشی از پرداخت تسهیلات بانکهای تحت مدیریت خود به واحدهای صنعتی و تولیدی استان ارائه کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار