معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان یزد گفت: 31 درصد افراد زیرپوشش این نهاد در استان را سالمندان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۳۰۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۴ 26 September 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد حسین جمالپور افزود: از 55 هزار و 213 نفر مددجو زیرپوشش کمیته امداد استان 31 درصد آنان افراد بالای60 سال هستند.
وی افزود: 9 هزار و 154 سالمند ساکن مناطق شهری و هشت هزار و 185 نفر ساکن مناطق روستایی استان هستند که از این تعداد 6 هزار و 336 نفر مرد و 11 هزار و سه نفر را زنان سالمند تشکیل می دهد و بیشترین سالمندان زیرپوشش ساکن شهرستان های تفت، مهریز و خاتم هستند .
این مسئول با یبان اینکه ارتقای وضعیت جسمی، روحی و اجتماعی سالمندان از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: مهمترین دغدغه دوران سالمندی، سلامت است.
جمال پور گفت: هم اکنون 220 نفر از سالمندان زیرپوشش کمیته امداد استان مبتلا به بیماری های سخت درمان بوده و یا به دلیل کهولت سن نیازمند نگهداری هستند.
وی افزود: کمیته امداد علاوه بر پرداخت هزینه های درمانی، ماهیانه یک میلیون ریال به حساب هر کدام از سالمندان نیاز به نگهداری واریز می کند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد یزد گفت: سالمندی با کاهش نسبی قوای جسمی، بازنشستگی و دور شدن از موقعیت های شغلی و مسئولیت های مرتبط با آن و درنتیجه کاهش ارتباطات اجتماعی، تنهایی یا احساس تنهایی همراه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار