کد خبر: ۳۰۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲ 26 September 2016

به گزارش تابناک یزد،سرپرست مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و حیوان علوم پزشکی یزد اعلام کرد: همزمان با روز جهانی هاری، اولین نشست علمی بیماری هاری کشور در یزد برگزار می‌شود.

دکتر «فاطمه اکرمی»  با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه‌های فعالیت مشترک در راستای تأمین سلامت عمومی جامعه، اظهار کرد: استان یزد می‌تواند به‌عنوان استان سرآمد کشور در برنامه‌های مشترک واکسینه کردن عمومی پیشقدم شود.

وی در ادامه شیوع بیماری هاری را از مسائل جدی در حوزه بهداشتی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور هم‌زمان با روز جهانی هاری، نشست مشترک بیماری هاری در استان یزد برگزار می‌شود.

سرپرست مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و حیوان با بیان این‌که جلوگیری و ریشه‌کن کردن بیماری هاری نقش مهمی در کنترل بسیاری از انگل‌ها ایفا می‌کند، گفت: آغاز ریشه‌کن کردن بیماری هاری در کشور از استان یزد مهم‌ترین هدف برگزاری این نشست مشترک علمی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد، اقدامات سازمان دامپزشکی در رابطه با کنترل بیماری، طرح اولیه حذف هاری در یزد، وضعیت بیماری هاری در استان، نظام مراقبت و پیشگیری را از محورهای نشست علمی هاری در یزد دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد بستر مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی از دیگر اهداف برگزاری این نشست است.

اکرمی با اشاره به این‌که نماینده رسمی همه دستگاه‌های مرتبط با مدیریت و تأمین سلامت عمومی جامعه در این نشست حضور دارند،‌ یادآور شد: نشست علمی بیماری هاری، پنجم مهرماه از ساعت 8:30 صبح با حضور رئیس بخش هاری انیستیتو پاستور تهران در سالن همایش‌های باقرالعلوم یزد برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار