مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد از عدم رعایت عدالت جنسیتی در فضاهای ورزشی استان یزد انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۰۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۷ 27 September 2016

به گزارش تابناک یزد،رقیه کرمانیان در جلسه شورای ورزش استان یزد با اشاره به محدودیت بانوان برای انجام بسیاری از رشته‌های ورزشی در فضاهای روباز و پارک‌ها اظهار داشت: نیاز به سالن‌های اختصاصی در حوزه ورزش بانوان در استان یزد به ویژه در مرکز استان به شدت احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در استان یزد عدالت جنسیتی در مورد فضاهای ورزشی رعایت نشده و امیدواریم از این پس این مهم در احداث فضاهای جدید ورزشی مدنظر قرار گیرد.

کرمانیان بیان کرد: برخی سالن‌های ورزشی نیز به طور مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد که ساعات در نظر گرفته شده برای بانوان مناسب نیست و در عمل امکان استفاده از این فضاها برای بانوان وجود ندارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد تصریح کرد: بانوان در شرایط عادی نیز محدودیت‌هایی برای ورزش دارند و کمبود فضاهای ورزشی محدودیت‌های آنها را دو چندان می‌کند که امیدواریم این امر مورد توجه مسؤولان ورزش استان قرار گیرد.

وی افزود: بانوان نیمی از جمعیت استان یزد را تشکیل می‌دهند و آنها نیز همانند آقایان نیازمند تفریح، ورزش، حفظ سلامت و شادابی هستند و این امکان همانگونه که برای آقایان فراهم می‌شود باید برای زنان نیز در نظر گرفته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار