کد خبر: ۳۰۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷ 27 September 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: 144 ناشنوای اردکانی از خدمات بهزیستی این شهرستان استفاده می کنند.
امیر ولی عضدزاده به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان(2تا8 مهرماه ) مهمترین رویکرد بهزیستی در ناشنوایی را پیشگیری و آگاه سازی دانست و افزود: 144 ناشنوای اردکانی از خدمات بهزیستی شهرستان اردکان استفاده می کنند.
وی ادامه داد: ارائه خدمات شنوایی (سمعک، باتری، کمک هزینه کاشت حلزون )، آموزش های تربیت شنیداری و گفتار درمانی به فرزندان و اطرافیان ناشنوایان برای کیفیت بهتر زندگی از دیگر خدمات بهزیستی به این قشر از جامعه است.
عضدزاده با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوایی درسال 94 در شهرستان اردکان، گفت: در اجرای این طرح سال گذشته یک هزار و 850 کودک غربالگری شده اند که از این تعداد 182 نفر مبتلا به ناشنوایی شناسایی و برای درمان ارجاع شده اند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان با اشاره به برگزاری جشن مشترک روز جهانی ناشویان و سالمندان (8 مهرماه در محل کانون امام خمینی (ره) اردکان ) یادآور شد: در این مراسم از ناشنوایان و کم شنوایان موفق در حوزه های مختلف فرهنگی (گروه سرود دستان گویا اردکان ) و ورزشی تقدیر خواهد شد.
عضدزاده در ادامه با بیان اینکه سخن گفتن، یکی از ویژگی های ممتاز بشری است، انسان از راه سخن گفتن با دیگر افراد جامعه رابطه برقرار می کند، می فهمد و می فهماند افزود: ناشنوایان نیز می کوشند به شیوه ای خاص با دیگران ارتباط برقرار کنند. زبان اشاره، زبان ارتباط ناشنوایان است که سبب می شود این افراد با یکدیگر و دیگران ارتباط برقرار کنند.
وی تصریح کرد: از همین روی است که امسال شعار هفته جهانی ناشنوایان (2تا8 مهرماه ) 'با استفاده از زبان اشاره ، من هم با دیگران برابرم ' نامگذاری شده است ، امید است با ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان و آگاهی عموم مردم از زبان اشاره قدری از مشکلاتی این قشر از جامعه که با آن رو به رو هستند کاسته شود.
بهزیستی اردکان بیش از دو هزار معلول و 300 خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش و حمایت خود دارد و خدمات خود را از طریق 16 مهد کودک، 11 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل، 10 موسسه فعال در حوزه پیشگیری و سه موسسه خیریه همکار به آحاد مردم و مددجویان ارائه خدمت می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار