کد خبر: ۳۰۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰ 27 September 2016
با رأی 42 فدراسیون ملی، انتخابات AFC برای معرفی نامزدهای قاره آسیا در شورای فیفا لغو شد و طبق آخرین اظهارنظر، این انتخابات در هفته‌های آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش «تابناک یزد»، در حالی که قرار بود امروز با برگزاری یک انتخابات حساس در هندوستان، سه نامزد آسیایی AFC برای حضور در شورای فیفا معرفی شوند، 42 فدراسیون آسیایی با بالا بردن پلاکارد (NO) و اعلام رأی منفی، کاری کردند که انتخابات برگزار نشود. 

نکته عجیب این بود که از 44 فدراسیون، 42 فدراسیون در قاره کهن با این آرای هماهنگ شده، همراه شدند که این انتخابات به تعویق بیفتد. به این ترتیب، فرصت طلایی انتخاب علی کفاشیان به عنوان نماینده آسیا برای عضویت در شورای فیفا از دست رفت، ولی آنچه این اتفاق را عجیب تر می کند، همراهی تاج با درخواست تعویق انتخابات است.

در این جلسه فوق‌العاده بر خلاف انتظارها 42 فدراسیو‌ن‌ به جای انتخاب فرد اصلح، به دستور جلسه فوق رأی ندادند که این امر موجب لغو جلسه فوق‌العاده شد تا به این ترتیب راه برای کاندیدای قطری این کرسی مهم، باز شود و فیفا تحت فشار کنفدراسیون آسیا، این عرب محروم شده را به جریان انتخابات برگرداند.

این در حالی است که فیفا دو روز پیش، درخواست فرجام خواهی سعود المهندی را رد کرده بود و به لابی های گسترده این شخص برای خروج از تعلیق، پاسخ منفی داد. در چنین حالی، جای بسی تأسف است که حتی مسئولان فدراسیون فوتبال ایران هم پشت نامزد هموطن خود نایستادند و به اصطلاح پشت او را خالی کردند! 

حالا و با این رأی و در حالی که کفاشیان از سوی فدراسیون کشور خودش هم حمایت نمی شود، حتی در صورت تکرار رأی گیری بدون حضور مهندی، شانس کفاشیان بسیار پایین آمد، زیرا تاج هم او را برای عضویت در بالاترین شورای فوتبال جهان، لایق ندانست.

انتخابات AFC برای شورای فیفا لغو شد/«نه» تاج به کفاشیان!

گفته می‌شود، سعود المهندی، نماینده رئیس فدراسیون قطر و نایب رئیس AFC با توجه به نفوذ در اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا تأثیر بسیاری در این آرای منفی داشته، زیرا روز گذشته کمیته اخلاق فیفا به دلیل مبهم بودن برخی پرونده‌های مالی در فدراسیون قطر، این نماینده را از حضور در این انتخابات محروم کرده بود.

اعلام عدم بخشش محرومیت المهندی، 24 ساعت پیش از برگزاری انتخابات غیرقانونی تلقی شده و به همین دلیل رؤسای 42 فدراسیون به برگزاری این انتخابات رأی «نه» دادند.

بنابراین، فدراسیون فوتبال ایران نیز به دستور جلسه فوق رأی منفی داد تا مشخص شود، فدراسیون کشورمان نیز با برگزاری این انتخابات مخالف است.

نکته جالب اینکه در فیلم این جلسه مشخص است که رأی کشورمان در لحظه آخر و پس از صحبت‌های اسدی و تاج، رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران توسط امید جمالی، رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال NO اعلام می‌شود. این در حالی است که رئیس فدراسیون فوتبال در واقع با مخالفت خود، هرچند جمع حاضر را همراهی کرد، به نایب خود هم که امید اول انتخاب در این نشست بود نه گفت! با اینکه از سوی دیگر، کفاشیان این فرصت را دارد با استفاده از زمان تعویق انتخابات برای کسب رأی با آن 41 نفری که مخالف برگزاری انتخابات بودند رایزنی کند، ولی اگر در این فرصت، رقیب قطری بخشیده شود، تقریبا انتخاب کفاشیان محال به نظر می رسد.


تابناک 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار