کد خبر: ۳۱۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 19 October 2016

به گزارش تابناک یزد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آخرین وضعیت راه اندازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را تشریح کرد.

علی یزدانی در بازدید از شهرک صنعتی بیرجند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سطح کشور بیش از ۸۸ هزار واحد صنعتی وجود دارد، اظهارکرد: با توجه به ۹۵ درصد از صنایع کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند از تعداد واحدهای واحد صنعتی موجود در کشور  ۸۴ هزار و ۵۰۰ واحد آن صنایع کوچک و متوسط هستند.

وی افزود: با توجه به وجود ۳۴۵۰ واحد بزرگ بالای ۱۰۰ نفر اشتغال در کشور و تأکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از صنایع کوچک در سال اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری در جلب توجه به این صنایع انجام شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در راستای طرح رونق در کل کشور ۴۰۰ واحد از صنایع کوچک و متوسط خراسان جنوبی که تعطیل یا زیر ظرفیت بودند تا پایان سال مشکلات آنها حل خواهد شد.

یزدانی ادامه داد: با توجه به برخی اجرائیه‌های سازمان تامین اجتماعی برای برخی واحدهای صنعتی بر اساس طرح رونق و در راستای سیاست‌های دولت در حمایت از صنایع کوچک و متوسط مقرر شد این اجرائیه‌ها به مدت یک سال متوقف شود.

وی بیان کرد: سازمان مالیاتی نیز مکلف شده بدهی‌های قبلی سرمایه‌گذاران را به صورت پلکانی برای آن‌ها تصمیم گیری کند و به بانک‌ها نیز تاکید شد که سرمایه‌گذاران واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در صورت بدهی معوق می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: همچنین صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، در راستای حمایت از صنایع امسال نوع ضمانت‌ها را نیز متناسب با وضعیت استان‌ها تغییر داده است.

یزدانی با اشاره به اینکه حاضر در این صندوق تا سه میلیارد تومان ضمانت نامه صادر می‌کنیم اظهارکرد: در حال و متناسب با خرید مواد اولیه بدون مراجعه به بانک‌ها ضمانت نامه ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: صنایع کوچک و متوسط آسیب‌پذیرتر نسبت به صنایع دیگر بوده و نیازمند حمایت جامع‌تری هستند که در قانون برنامه ششم پیش‌بینی‌هایی در این زمینه انجام شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به دنبال این هستیم که شرایط تسهیلاتی که به این واحدها تعلق می‌گیرد با تسهیلات مصوب شواری پول و اعتباری تمایز داشته باشد.

یزدانی یادآورشد: در راستای توسعه زیرساخت‌ها و صیانت از زیرساخت‌های موجود یک سوم از مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری ها در اختیار شهرک های صنعتی قرار می‌گیرد.

وی از اختصاص ۱۶۰ هزار میلیارد ریال برای ۱۰ هزار بنگاه کوچک و متوسط و ۲۰۰۰ طرح صنعتی در امسال خبر داد و گفت: بر اساس طرح رونق اقتصادی مقرر شد این مجموعه‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری و ظرفیت کامل برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: برای سازمان صنعت و معدن از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی ۷۵۰۰ واحد مکلف شده که تلاش می‌شود تا پایان امسال این برنامه به طور کامل محقق شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار