رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: این استان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در جایگاه پنجم قرار دارد ولی با توجه به رتبه مطلوب استان در بخش صنعت باید تلاش کرد به رتبه بالاتری برسیم.
کد خبر: ۳۱۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 19 October 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضاعلمدار یزدی  در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: دولت از ابتدای اردیبهشت تسهیلاتی را برای رفع موانع تولید در کشور اختصاص داده است.
وی افزود: تاکنون 451 جلسه کمیته تخصصی و کارشناسی و 30جلسه اصلی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در استان برگزار شده است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد اضافه کرد : برای این امر 2هزار و 108مورد در سایت بهین یاب ثبت نام شده که در مجموع یکهزار و 822 مورد آن در جلسات این کارگروه مصوب شده است.
به گفته وی دولت در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی تسهیلاتی در نظر گرفته که به واحدهای زیر 100 نفر اشتغال اختصاص پیدا می کند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان این مطلب که استقبال خوبی از این تسهیلات در استان یزد انجام شده گفت: وضعیت ما از لحاظ پرداخت در کشور خوب است و الان رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده ایم و باید تلاش کنیم که این رتبه در کشور ارتقای بیشتری پیدا کند.
علمدار یزدی ادامه داد : 888 فقره مربوط به صنعت، 842 مورد سرمایه در گردش، 354 مورد سرمایه ثابت و مابقی مربوط به طرح های کشاورزی بوده که تناسب 60به 40درصد در آنها رعایت شده است.
وی درباره تسهیلات ارائه شده هم گفت: تا امروز هزار و 520 میلیارد ریال به163 پرونده پرداخت شده که 16 درصد در بخش مبلغ و 14 درصد از تعداد پرونده ها به پایان رسیده است.
این مسئول با اشاره به اینکه 79درصد درخواست های واحدهای تولیدی بانکی بوده است خاطرنشان کرد: پرداخت های بانکی مناسب بود ولی بعد از دو جلسه آخر پرداخت ها به شدت کاهش یافته است.
در این جلسه نمایندگان بانک های استان گزارشی از وضعیت پرونده واحدهای تولیدی و میزان پرداخت تسهیلات به آنها تا صبح امروز ارائه کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار