استاندار يزد گفت: استان يزد از نظر آسيب‌های اجتماعی نسبت به كشور در وضعيت مطلوبی است اما نبايد آسيب‌هايی مانند طلاق را انكار كرد زيرا استان با اين پديده مواجه است و بايد با اين آسيب اجتماعی مبارزه كرد.
کد خبر: ۳۱۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴ 20 October 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی، استاندار یزددر نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان با بيان اينكه ما نبايد از واقعيت‌ها فرار كنيم اظهار کرد: آمار طلاق در كشور بالا رفته است و در يزد هم هرچند وضعيت مطلوبی در مقايسه با ساير استان‌ها داريم اما با روند افزايشی نرخ طلاق مواجه بوده‌ايم.
ميرمحمدی افزود: طلاق دلايل مختلفی دارد كه بايد روی آن‌ها كار شود و برای اين هدف نمی‌توان با پاک كردن مسئله پيش رفت بلكه بايد با ريشه‌های آن مبارزه كرد.
وی با تأكيد به پيشگيري از آسيب‌هايی مانند طلاق، استفاده از ظرفيت روحانيان، دانشگاهيان، دستگاه‌ها، افراد با نفوذ و رهبران فكری و مردمی را يكی از راهكارهای مقابله با اين آسيب اجتماعی دانست و بر ترويج محبت، نوع دوستی، اُنس، گذشت، ايثار و ديگر مهارت‌های فردی و اجتماعی در جامعه تأكيد كرد.
استاندار يزد تصریح کرد: در جامعه ما بيشتر مباحثی كه دنبال می‌شود القايی است و نياز است گاهی مسير و روش كار را تغيير داد كه در اين باره آموزش و پرورش به دليل ارتباط مستقيم با نوجوانان، جوانان و  نسل آينده نقش تأثيرگذاری دارد.
یادآوری می‌شود در اين نشست گزارش اقدامات دستگاه‌های اجرايی استان از سوی طوبی مازارزاده، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد بیان شد.
همچنین در این نشست دبير موسسه شبكه فعالان ازدواج به عنوان تشكل اجتماعی برتر در حوزه ازدواج گزارش فعاليت‌های خود را بيان كرد و در پايان نيز از دستگاه‌ها و فرمانداری‌های برتر در حوزه ازدواج تجليل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار