کد خبر: ۳۱۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 20 October 2016
 به گزارش تابناک یزد،معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: غربالگری دیابت افراد بالای ۳۰ سال در یزد رایگان انجام می‌شود.
محمدرضا وفایی‌نسب در بخش ارائه عملکرد کارگروه‌های مجمع عمومی بسیج استان یزد اظهار داشت:  تا چند سال گذشته، هر بیماری که حتی در بیمارستانهای دولتی بستری می‌شد حداقل باید 40 درصد هزینه‌ها را از جیب خودش پرداخت می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی های صورت گرفته و اجرای طرح نظام سلامت، امروز بیمار شهری شش و بیمار روستایی سه درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کند و مابقی این هزینه‌ها توسط دولت و سازمانهای بیمه‌گر ارائه می‌شود.

رئیس کارگروه سلامت شورای قشر بسیج استان یزد ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در کارگروه سلامت استان یزد مورد توجه قرار گرفته، بحث بازگشت به سبک زندگی اسلامی ایران است

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این مطلب که در این زمینه شش موضوع در نظر گرفته شده که یکی از مهمترین آنها بحث تغذیه است، عنوان کرد: عامل اصلی بیماری دیابت که امروزه در استان یزد زیاد به چشم می‌خورد، سبک زندگی نادرست در زمینه تغذیه است.

وفایی‌نسب با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی در ابتدای هر سال میلادی شعاری را برای آن سال مطرح می‌کند، گفت: امسال شعار بهداشت جهانی غلبه بر دیابت در نظر گرفته شده و ما هم همایش‌ها و غربالگری‌های زیادی برگزار کردیم.

رئیس کارگروه سلامت شورای قشر بسیج استان یزد افزود: در تمام مراکز بهداشتی درمانی استان یزد غربالگری بالای 30 سال به صورت رایگان توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد انجام می‌شود.

وی با بیان این مطلب که مبحث دیگر در زمینه سبک زندگی سالم مورد توجه قرار می‌گیرد، بحث تحرک است، عنوان کرد: با توجه به ماشینی شدن زندگیهای امروز تحرک بدنی کم و استرس بسیار زیادی را شاهد هستیم که می‌تواند عامل مهمی در زمینه افزایش بیماریهای غیرواگیر درجامعه به حساب آید.

وفایی‌نسب خاطرنشان کرد: مبارزه با دخانیات و اعتیاد یکی دیگر از موارد مطروحه در این کارگروه برای بازگشت به سبک زندگی ایرانی اسلامی است که باید با عزم همگانی مورد توجه قرار گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار