تا سال آینده:
مجوز ایجاد کارخانه هواپیماسازی با مساعدت مسئولان استان و کشور در کنار بندر خشک استان صادر شده و تا سال آینده و با همکاری ایتالیایی ها 100فروند هواپیما در این استان تولید می شود.
کد خبر: ۳۲۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 04 November 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد طی نشستی با تشریح ظرفیت های صادراتی این استان گفت: مجوز ایجاد کارخانه هواپیماسازی با مساعدت مسئولان استان و کشور در کنار بندر خشک استان صادر شده و تا سال آینده و با همکاری ایتالیایی ها 100فروند هواپیما در این استان تولید می شود.
محمدرضا علمدار یزدی فعالیت گمرک مستقر از سال 1368، وجود فرودگاه بین‌المللی برای حمل بار و مسافر با دسترسی آسان و قرارگرفتن استان یزد در چهارراه کریدور شمال جنوب و شرق غرب آسیای میانه، منطقه ویژه اقتصادی ، ایجاد بندر خشک، ایجاد مرکز خدمات سرمایه گذاری و قرار داشتن در پنج راه ریلی را از مهمترین مزیت های صادراتی استان یزد برشمرد.
وی اضافه کرد: این استان با توجه به فعالیت بندر خشک در حال تبدیل شدن به محل نگهداری کالاهای دیگر استان ها در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی است چون هوای یزد مرطوب نیست و می تواند ظرفیت خوبی برای انبارداری کشور باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: از سوی دیگر فرودگاه 1500 متری در کنار بندر خشک پیشگامان در نظر گرفته شده تا تجار بتوانند با هواپیمای شخصی خود از این فرودگاه استفاده کرده و از مزیت‌های بندر خشک بهره‌مند شوند.
وی در ارتباط با نقاط قوت و مزیت‌های صادراتی یزد گفت: تولید 800 نوع محصول در استان ، وجود تجار و بازرگانان مجرب و خوشنام، سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه صادرات و واردات، برخورداری از روابط دو جانبه بالای تجار یزدی در ایران و جهان، بالاترین حجم تولیدات گلخانه ای کشور ، دومین استان معدنی، تولید 50درصد کاشی و سرامیک ایران ، تولید 50درصد خوراک فولاد کشور و داشتن زنجیره کامل تولید فولاد از مهمترین این مزیت های استان یزد است.
علمدار یادآور شد: یکی از محصولات اصلی گلخانه‌ای استان یزد خیار سبز است که با استقبال بازارهای صادراتی مواجه شده به گونه‌ای که در فروشگاه‌های روسیه خیار سبز تولید شده در گلخانه‌های فهرج یزد به فروش می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
استاددلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
با سلام وعرض ادب واحترام:
- همانطور که قبلاً هم به استحضار رسانیده بودم قصه تولید هواپیمای شخصی در یزد،فرودگاه اختصاصی ،آموزشگاه خلبانی وتجار مالک هواپیما ی شخصی که به نظر می رسدخود خلبانی آنهارا به عهده خواهند گرفت سر دراز دارد. علی ایحال تاکید میکنم که ساخت هواپیما علاوه بر دانش فنی امکانات ساخت میخواهد که در یزد که چه عرض کنم حتی در کشور هم بطور اصولی فراهم نیست وگرنه مونتاژ غیرضروری هواپیما ی شخصی چندنفره که روی دست کارخانه سازنده آن مانده است خود داستان دیگری است که به پشتوانه دلارهای نفتی در استانی که صدها کارخانه آن در اثر سوء مدیریت تعطیل شده یا در حال تعطیلی است هرچند میسر ولی شرم آور است.
- افتخار به فروش خیار سبز تولید فهرج یزد در روسیه خود نشان دهنده مدیریت نا کارآمد ارگان های ذیربط در قضیه تولید وصادرات غیرنفتی مخصوصاً سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد است که در استانی که با بحران آب مواجه است و گل خانه ها بدون سوبسید ای مختلف وکمکهای مادی ومعنوی دولتی قادر به تولید نیستند آبی را که هر قطره آن برای مردم غنیمت است با ندانم کاریها و ساده پنداری های خود در قالب صادرات خیار سبز وهندوانه وغیره بر باد فنا می دهند.
شایان ذکر آن که اگر هزینه واقعی تولید محصولات گل خانه ای وحتی باغی چون پسته رابا توجه به میزان آب مجازی صرف شده برای آنان ونیز مجموعه انرژی های مختلف هزینه شده در این خصوص محاسبه کنیم در می یابیم که چگونه خود به دست خود با ندانم کاری وسطحی پنداری منابع خودرا تحت عنوان صادرات غیر نفتی بر باد فنا میدهیم.
ميرجليلي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
اين تيتري كه زديد به مانند يك جك هست البته نه اينكه ما ايراني ها توانايي اين كار را نداربم نه ولي تو كشور ما اينقدر كاغذ بازي و يدو و پس دو هست كه تا سال دبگه فقط ميتونند يك از صدها مجوز لازم براي اينكار را دريافت كنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار